Cât câștigă un angajat în supermarket în Spania/ Președintele companiei spaniole Mercadona: „Trebuie să ai mare grijă de angajați”

supermarket Foto: Freepik.com

Președintele companiei Mercadona, Juan Roig, a susținut miercuri o conferință, unde a apărat dreptul de a fi mândru că ești antreprenor și a îndemnat mediul de afaceri să nu se mai rușineze de faptul că obține profit. Totodată, el a subliniat importanța grijii față de angajați pentru a atinge obiectivele companiei, lider în sectorul distribuției alimentare, relatează ABC.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

Mercadona, unul dintre cele mai mari și mai căutate lanțuri spaniole de supermaketuri – are în jur de 120.000 de angajați, iar Roig a insistat că trebuie „să avem mare grijă de ei”. El a declarat cu mândrie că „un angajat nu înseamnă doar mâini, ci și inimă și creier”.

„Mâinile pot fi cumpărate, dar inima și creierul trebuie să se simtă bine tratați ca ființe umane. Iar a trata bine un angajat nu înseamnă a face tot ce își dorește, ci ceea ce are nevoie”, a explicat Juan Roig.

Acesta a dezvăluit că un angajat de primul nivel la Mercadona — categorie în care este inclusă majoritatea angajaților — câștigă 2.100 de euro net pe lună.

În 2024, Mercadona a creat peste 6.000 de noi locuri de muncă stabile și de calitate: 4.300 în Spania și 1.700 în Portugalia, ajungând la un total de 103.000 angajați în Spania și 7.000 în Portugalia. De asemenea, compania a majorat salariile cu 8,5%, cu peste cinci puncte procentuale peste rata inflației din cele două țări.

În plus, Mercadona a distribuit o primă variabilă totală de 700 de milioane de euro, legată de performanțele companiei. Un angajat cu peste patru ani vechime a primit în 1 martie o primă brută de 6.000 de euro, echivalentul a trei salarii lunare.

Compania oferă salarii cu aproximativ 27% peste media sectorului (mai mult decât salariul minim interprofesional) și urmărește să îmbunătățească puterea de cumpărare a angajaților prin măsuri concrete.

Un alt aspect apreciat este planificarea orară clară: angajații își cunosc din timp programul, turele și zilele libere, ceea ce facilitează echilibrul dintre viața profesională și cea personală.

De asemenea, Mercadona oferă opțiuni flexibile de program săptămânal, adaptate tipului de contract, permițând angajaților să își organizeze mai bine timpul și să răspundă eficient nevoilor companiei în perioadele de vacanțe.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *