Boicot pe sensul opus. Astăzi canadienii au declarat „econonic black out day” împotriva produselor americane. Boicotul vine în contextul taxelor vamale anunțate de președintele Trump

Canada boicot lanturi americane retail taxe vamale foto: gourmetwarehouse.ca

După danezi, care au început să marcheze vizual produsele europene, canadienii au făcut un pas mai departe în apărarea produselor locale. Pe teritoriul statului canadian a fost proclamat pentru astăzi un boicot general al produselor americane, în urma confirmării de către președintele americand Donald Trump a impunerii de taxe vamale în relațiile comerciale cu alte state, inclusiv Canada. Conform anunțului, taxele vamale de 25% împotriva Canadei și Mexicului ar urma să intre în vigoare pe data pe 4 martie, iar în raport cu UE din aprilie.

Greu de spus dacă e mai loc și spațiu de tratative diplomatice între timp, dar între timp canadieni au decis să boicoteze toate produsele și rețelele de retail americane. Ei mau sunt supărați pe noua administrație americană și după ce Trump a evocat ideea că statul cu capitala la Ottawa ar putea deveni „al 51-lea stat american”.

Nu e prea clar de unde a pornit ideea, dar ea a devenit virală pe rețele sociale, sub deviza „Economic Black-out Day” , scrie Corriere della Sera. „Hai să demonstrăm că avem putere dacă suntem provocați. Nu cumpărați de la Walmart, Home Depot, Best Buy, Amazon, McDonald’s, Staples, Gap, Toys ‘R’ Us, Costco sau alte magazine americane. Timp de o zi, susțineți doar producătorii canadieni și mexicani, mici și mari. E momentul să ne apărăm. Fiți puternici și mândri”, este sinteza mesajelor de pe rețele.

Impactul ar putea fi semnificativ, având în vedere că statul canadian este cel mai mare importator de bunuri americane, cu un total de 349,4 miliarde de dolari anul trecut.

Boicotul rețelelor comerciale vine după alte boicoturi ale altor mărfuri și servicii americane

Acest tip de ripostă comercială a început deja de câteva săptămâni, cu inițiative precum „greva călătoriilor” în SUA, care, conform US Travel Association, ar putea provoca în timp pierderi de 2,1 miliarde de dolari economiei americane și concedierea a 14.000 de angajați. De asemenea, au apărut numeroase aplicații care permit consumatorilor canadieni să evite produsele „made in USA” prin scanarea codurilor de bare. Una dintre cele mai utilizate este „Maple Scan”, denumită, sugestiv, după arborele care reprezintă simbolul Canadei, prezent și pe drapelul național.

(articolul continuă mai jos)

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:


Boicoturile în serie afectează în special băuturile alcoolice, produsele lactate, alimentele procesate, îmbrăcămintea și electrocasnicele. Multe supermarketuri au început să eticheteze produsele cu țara de origine și să expună la intrare pancarte cu noul slogan național: „Buy Canadian”.

Primul care a lansat această contraofensivă populară a fost chiar premierul demisionar Justin Trudeau: „Acum este momentul să alegem Canada”, a declarat acesta la începutul lunii, anunțând contra-taxe în valoare de 155 de miliarde de dolari canadieni (102 miliarde de euro). „Există multe moduri prin care îți poți aduce contribuția… ai putea alege secară canadiană în loc de bourbon din Kentucky sau ai putea renunța complet la sucul de portocale din Florida”, a spus el.

În magazinele de pe vastul teritoriu canadian au crescut în ultima vreme în ritm accelerat vânzările de steaguri alb-roșii cu frunza de arțar, pe care oamenii le așază la intrarea în locuințe.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *