De la simplu puffed corn – porumb expandat – la o adevărată legendă a călătoriilor on the road. Este evoluția Beaver Nuggets, un snack american ambalat, din porumb expandat și acoperite cu un strat caramelizat, devenite un veritabil fenomen în Statele Unite și nu numai.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
- articolul continuă mai jos -
Este un produs simbol al lanțului de retail Buc-ee’s și pare că este dorit nu doar pentru gustul său, ci și pentru experiența culturală pe care o reprezintă: mulți oameni călătoresc special pentru a-l cumpăra, iar rețelele sociale amplifică dorința de a-l încerca cel puțin o dată, scrie revista Food and Wine Italia.
O altă motivație a faptului că sunt atât de căutate o reprezintă și glazura lor dulce, dintr-o compoziție în care intră zahăr brun, sirop de porumb, unt sau margarină și un praf de sare — creând un contrast între dulce și o ușoară notă sărată.
Apoi, textura este crocantă, dar nu dură: exteriorul tinde să fie ușor lipicios, în timp ce interiorul este aerat. Iar în afară de glazura clasică, au apărut în timp și alte variante: caramel sărat, scorțișoară cu zahăr, versiuni cu ciocolată și variante sărate, denumite Nug-ees. Iar dincolo de gust și textură, este un produs vegetarian sau chiar vegan, în funcție de prezența, sau nu, a untului sau brânzeturilor, în glazură.
Fenomenul Buc-ee’s, de la distributoarele de benzină din Texas la succesul internațional
Buc-ee’s este un lanț american de magazine de tip convenience store, adică puncte de vânzare amplasate pe drumurile interstatale, de obicei alături de stații de benzină. Fondată în Texas în 1982, compania a devenit de-a lungul timpului un fenomen — mai întâi la nivel național, apoi internațional.
Astăzi, compania operează acest brand în mai multe state, iar magazinele sale sunt cunoscute nu doar pentru dimensiunile impresionante, ci și pentru oferta extrem de variată și pentru imaginea puternică a brandului, reprezentat de mascota „Bucky the Beaver”.
De ce au devenit atât de populare aceste snacksuri
Iar notorietatea gustării din porumb expandat s-a amplificat datorită rețelelor sociale: videoclipuri de tip unboxing, degustări și reacții entuziaste s-au răspândit pe TikTok, Instagram și YouTube, transformând Beaver Nuggets dintr-o simplă gustare într-o experiență de împărtășit online.
Succesul Beaver Nuggets depășește gustul propriu-zis. În primul rând, ele sparg rutina unei călătorii: oprirea la un Buc-ee’s nu înseamnă doar alimentarea mașinii, ci și intrarea într-un uriaș magazin plin de zeci de mii de produse și o atmosferă care te îndeamnă să descoperi alte și alte produse, mai ales că fiecare punct de vânzare are o oarecare independență în aprovizionare.
În al doilea rând, efectul social media creează un impuls aspirațional. Acest tip de conținut viral crește faima snackului și îi face pe turiștii care călătoresc în SUA să nu-l rateze. În plus, varietatea mare de arome stimulează consumul repetat: fiecare gust nou devine un motiv de a cumpăra din nou, având în vedere numeroasele versiuni existente pe piață.
Popularitatea pe rețelele sociale a atins cote ridicate în ultima perioadă, în contextul lărgii rețelei de distribuitori. Deși Beaver Nuggets erau disponibile în mod tradițional doar în magazinele fizice Buc-ee’s, acum pot fi cumpărate și online, prin intermediul unor distribuitori precum Texas Snax.