ANALIZĂ XTB: Scandalul E.coli de la McDonald’s a „infectat” și bursele. Acțiunile gigantului fast food au pierdut deja aproape 7% / Cum ar putea influența „burgerii otrăviți” campania lui Donald Trump

Sursa foto: colaj foto G4Food Sursa foto: colaj foto G4Food

Gigantul McDonald’s se confruntă, în prezent, cu o serie de dificultăți pe mai multe planuri după confirmarea mai multor infecții cu E.coli, care au produs deja pierderi notabile pe burse, arată analiștii XTB, companie de investiții pe bursele internaționale.

Acțiunile McDonald’s au pierdut deja aproape 7% după ce au fost confirmate mai multe cazuri de otrăvire cu E.coli, fiind implicate ingrediente din burgerii lanțului de restaurante, în principal în centrul SUA. Îmbolnăvirea consumatorilor din cauza unor preparate din restaurant nu este ceva nemaiîntâlnit, însă ecuația capătă și mai mare amploare atunci când este confirmat și un deces.

Din punct de vedere istoric, aceasta nu este prima situație de acest tip la McDonald’s și, după fiecare episod, scăderea prețului acțiunilor sau a vânzărilor ca urmare a unor scandaluri similare s-a dovedit a fi temporară, dacă ne uităm la cifrele pe termen lung, explică analiștii XTB.

„De data aceasta, însă, avem de-a face cu o serie de mai mulți factori negativi pentru gigantul fast food. După ce a înregistrat un al doilea trimestru al anului destul de slab, compania a anunțat și că 2025 se arată a fi un «an provocator». De asemenea,  cel mai puternic motor al creșterii rămâne piața America de Nord, unde a debutat recent conceptul de «masa de 5 dolari».

Dacă ne uităm la exemplele din trecut privind intoxicațiile cu E.Coli de la Chipotle (2015) și Jack in The Box (1993), vânzările pentru prima companie s-au stabilizat abia după 1,5 ani, iar în al doilea caz, au scăzut timp de 4 trimestre la rând”, conform analizei.

Cu alte cuvinte, ne putem aștepta ca cererea pentru McDonald’s să fie mai redusă pentru o anumită perioadă de timp, în timp ce acțiunile scad de la maximele istorice, punctează analiștii XTB.

Un alt aspect de avut în vedere este numărul real de victime, care poate crește în următoarea perioadă, situație care ar putea implica și eventuale costuri de natură juridică.

Cu toate acestea, pe termen lung, situația nu amenință bazele activității lanțului de magazine, iar consumatorii sunt conștienți de amploarea la care operează McDonald’s. Având în vedere acest lucru, cazurile individuale de toxiinfecție nu invalidează standardele la nivelul întregii companii.

Scandalul E.coli, dăunător și pentru Donald Trump?

Într-adevăr, problema E.coli a venit într-un moment nefericit pentru campania lui Trump. Cu câteva zile în urmă, candidatul republican la Casa albă a jucat rolul unui angajat al unui lanț de restaurante, servind clienții.

Totuși, impactul acestei combinații de evenimente asupra rezultatelor campaniei nu pare evident. Cotațiile lui Trump pe Polymarket nici măcar nu s-au clintit după rapoartele privind otrăvirea cu E. coli și se pare că acțiunile McDonald’s ar putea fi mai expuse riscului de scădere decât fostul președinte american.

Compania își va prezenta rezultatele pe 29 octombrie și în cazul în care acestea vor dezamăgi, ne putem aștepta la un impuls descendent mai puternic.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *