Piața salamurilor din România (Episodul 1) | Ana Maria Costea (Caroli Foods): Produsele feliate ambalate câștigă tot mai mult teren / Categoriile de salam fiert-afumat domină vânzările / Cum a afectat inflația vânzările

salam-caroli-mancare-piata-salam Foto: caroli Foods Group

G4Food publică o serie de articole dedicate pieței produselor din carne procesată din România. În primul episod, reprezentanții Caroli Foods Group explică modul în care a evoluat piața salamurilor în ultimele luni, ce tipuri de produse preferă consumatorii și care sunt provocările industriei.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

Piața salamurilor din România rămâne stabilă, potrivit datelor transmise G4Food de Ana Maria Costea, director de marketing al companiei Caroli Foods Group. Consumul s-a menținut constant în primele șase luni ale acestui an, însă se remarcă o orientare tot mai clară către produsele de calitate superioară.

„Din ce în ce mai mulți consumatori sunt dispuși să plătească mai mult pentru calitate atunci când trebuie să facă o alegere alimentară de acest gen”, a declarat Ana Maria Costea.

Românii caută tot mai des salamuri cu un conținut ridicat de carne

Potrivit reprezentantei Caroli Foods Group, românii caută tot mai des salamuri cu un conținut ridicat de carne și cât mai puțini aditivi, semn al unei preocupări crescânde pentru rețete curate și echilibrate nutrițional.

„Este o tendință de consum pe care o adresăm și noi și ne bucurăm că, din luna august, am introdus în piață un salam nou, Cozia, cu un conținut de 98% carne, gust intens dat de afumarea naturală cu lemn de fag și de Eticheta Cinstită”, a explicat aceasta.

Produsul este rezultatul unui proces colaborativ cu consumatorii, care au participat la dezvoltarea rețetei, alegerea numelui, a formei și a designului ambalajului. „Cozia nu este doar un salam, ci expresia unei colaborări transparente cu consumatorii, cărora le oferim produsul pe care și-l doresc în categoria salam”, a adăugat Ana Maria Costea.

Salamul fiert-afumat, în continuare preferatul românilor

Categoriile de salam fiert-afumat domină vânzările, reflectând gustul tradițional al consumatorilor români. Salamul rămâne un aliment versatil, prezent în mesele zilnice, de la sandvișurile pentru școală și birou, până la mesele principale ale familiei.

În același timp, produsele feliate ambalate câștigă teren, fiind preferate pentru comoditate și controlul porțiilor, în contextul unui stil de viață alert. „Acestea oferă o soluție practică pentru mesele rapide, fără a compromite gustul sau calitatea”, a precizat directorul de marketing.
Totodată, batoanele de salam își păstrează popularitatea, fiind utilizate în preparate diverse, de la pizza la gustări calde.

Cum se reflectă rata inflației asupra vânzărilor

Contextul economic actual, caracterizat de inflație și scăderea puterii de cumpărare, a influențat și piața salamurilor. „Consumatorii sunt mai atenți la alegerile lor, orientându-se tot mai des către produse care oferă un echilibru între preț, calitate și cantitate”, a spus Ana Maria Costea.

Chiar și în perioade dificile, salamurile fiert-afumate rămân cele mai vândute, fiind considerate o alegere sigură pentru mesele principale, datorită gustului familiar și valorii nutritive.

„Privim toate aceste dificultăți din perspectiva oportunităților”

Reprezentanta Caroli a subliniat că întreaga industrie alimentară se confruntă cu provocări legate de costuri operaționale ridicate, dar și de noile reglementări europene privind sustenabilitatea și trasabilitatea.

„Privim toate aceste dificultăți din perspectiva oportunităților, care ne stimulează să ne consolidăm procesele și să facem investiții care să ne ajute să ne adaptăm rapid la reglementările tot mai complexe ale sectorului”, a declarat Ana Maria Costea.

Un avantaj competitiv al companiei este infrastructura logistică proprie, conectată la depozitul central din Oarja, la 10 kilometri de fabrica din Pitești, ceea ce permite livrarea rapidă și în condiții optime la nivel național.

Caroli Foods Group este un jucător important pe piața salamurilor, prezent de peste 30 de ani în preferințele românilor. Printre produsele reprezentative se numără Salamul Victoria, care și-a păstrat popularitatea pentru gustul autentic, alături de Salamul Casa Caroliștilor și Salamul de vară, apreciate pentru echilibrul între calitate, gust și preț.

Noile sortimente Cozia și Muscel, lansate recent, încep să câștige loc pe lista de cumpărături a consumatorilor.

„Pentru Caroli Foods Group este importantă menținerea consecvenței în oferta către consumator, adică produse de salam delicioase, care respectă standardele de calitate, astfel încât acestea să fie mereu prima alegere la raft”, a conchis Ana Maria Costea.

Caroli Foods Group se numără printre cei mai importanți producători de salamuri din România, alături de companii precum Cris-Tim, Agricola sau Elit.

Acest articol face parte din seria „Piața salamurilor din România”, pe care G4Food o va publica în perioada următoare, analizând tendințele și dinamica principalilor producători din industrie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *