Abatorul Periş, cel mai mare procesator al porcilor şi cărnii de porc din sud-estul ţării, şi subsidiarele sale, a raportat o cifră de afaceri de peste 700 milioane lei în 2024, o majorare de 12% faţă de anul precedent. Compania a trecut de la o pierdere netă de 13,2 milioane lei în 2023 la un profit net estimat a depăşi 4 milioane lei în 2024. Pentru următorii ani, grupul anunţă investiţii anuale de aproximativ 20 milioane lei, pentru eficienţa tehnologică prin modernizarea echipamentelor şi creşterea gradului de automatizare, transmite News.ro.
”Abatorul Periş SA şi subsidiarele sale, Cathedral Distribution SRL şi Policalita SRL, au înregistrat o creştere semnificativă a cifrei de afaceri în 2024, ajungând la peste 700 milioane lei, o majorare de 12% faţă de anul precedent. Performanţa financiară a fost însoţită de o îmbunătăţire a profitabilităţii înainte de dobânzi, impozite şi amortizări (EBITDA) de la negativ 3,5 milioane lei la peste 26 milioane lei (+850%), compania reuşind să treacă de la o pierdere netă de 13,2 milioane lei în 2023 la un profit net estimat a depăşi 4 milioane lei în 2024, ceea ce reprezintă o creştere de 131%”, anunţă compania.
Ca parte a strategiei de dezvoltare, în primul trimestru al anului 2024, Abatorul Periş SA a finalizat achiziţia a două unităţi specializate de procesare a cărnii – Cathedral Distribution SRL şi Policalita SRL. Aceste achiziţii sunt parte dintr-un plan strategic de diversificare a portofoliului de produse şi de extindere a prezenţei pe piaţă, consolidând astfel poziţia companiei în industria cărnii.
O infuzie de capital de 20 de milioane de lei a permis companiei să îşi susţină planurile de dezvoltare, să optimizeze procesele operaţionale şi să-şi îmbunătăţească performanţa financiară.
Datorită poziţionării sale strategice în proximitatea celei mai mari pieţe de consum din România – Bucureşti şi judeţele învecinate – precum şi în apropierea centrelor de distribuţie ale marilor lanţuri de retail internaţional, Abatorul Periş beneficiază de un lanţ logistic optimizat.
Pentru următorii ani, grupul va continua planul de investiţii anuale de aproximativ 20 milioane lei, pentru eficienţa tehnologică prin modernizarea echipamentelor şi creşterea gradului de automatizare. Compania urmăreşte, de asemenea, extinderea canalelor de distribuţie pentru produsele de calitate superioară, abordare care va permite grupului să răspundă cerinţelor pieţei în schimbare şi să se dezvolte pe termen lung, având în vedere tendinţele actuale de consum din România.