ANALIZĂ: Unde găsești carne halal în București și cine o produce / Aceasta respectă reguli stricte de igienă și provine de la animale sacrificate astfel încât să nu să nu simtă durere și frică / Cerere locală și globală în creștere rapidă pentru aceste produse

carne halal, romania, carne, alimente halal, ayt lider, shaorma Sursa foto: Bucharest Food Expo

Consumul de carne halal a crescut în ultimul timp foarte mult și în România, iar tendința aceasta se menține. Antreprenorii din industria food care au mizat pe această afacere au un profit foarte bun, determinat nu numai de cererea provenită din orientarea religioasă a consumatorilor dar, mai nou, din grija oamenilor pentru calitatea superioară a cărnii, a prospețimii sale și a faptului că respectă reguli stricte de igienă, de la producție și până la depozitare.

Pe de altă parte, ritualul de sacrificare are importanța sa, întrucât face tot posibilul ca animalul să nu simtă durere și frică, astfel încât animalul să nu elibereze toxine în corp. În același timp, consumul de carne halal îți oferă garanția că nu vei avea de-a face cu hormoni de creștere, antibiotic, pesticide sau conservanți, iar animalele sunt crescute cu hrană naturală.

Senol Bechir, managerul business-ului AYT Lider, cel mai mare lanț de măcelării și market-uri cu specific turcesc, a declarat în exclusivitate pentru G4food:

„Secretul gustului cărnii Halal provine în mare parte din modul în care este sacrificat animalul. De exemplu, acesta nu este amețit sau mort înainte de tăiere. Nu se începe jupuirea pielii până în momentul când suntem siguri că animalul nu și-a dat ultima suflare și a eliminat tot sângele din corp.”

Senol Bechir spune că AYT este prima măcelărie cu specific oriental și printre puținele măcelării din București care maturează carnea direct la locație, în conformitate cu regulile și condițiile riguroase ale procesului.

Compania a dezvoltat acest business încă din 2011, când a deschis primul spațiu, în Calea Vitan nr.199, apoi a urmat măcelăria din Strada Mihail Sebastian nr 1-3. A treia locație a grupului este în Popești Leordeni, Șoseaua Olteniței 204A și reprezintă o investiție de 2 milioane de euro.

„Venim în întâmpinarea clienților noștri cu produse de carne și preparate din carne de ovină, bovină și pasăre, de cea mai bună calitate, provenită dintr-un sistem de creștere și sacrificare propriu, în conformitate cu cerințele religiei islamice (Halal). Vindem produsele en-gross la nivel național dar și en-detail în cele trei magazine pe care le deținem în București. Alături de carne puteți găsi multe produse de tip, lactate, mezeluri, băcănie etc., de tip halal. Lunar, comercializăm în jur de 50 de tone de carne”, ne-a mai declarat managerul Senol Bechir.

Cantitatea nu mai pare atât de mare dacă este să ținem cont de faptul că asigură toată producția de carne pentru shaorma, care este distribuită apoi în mai multe zone ale țării, nu doar în București. Oricum, comenzile de carne se pot face direct și prin platforme precum Bringo sau Glovo.

Piața cărnii halal în România, estimată la zeci de milioane euro

În România, certificarea halal este oferită de diverse organizații și autorități islamice recunoscute. Printre acestea se numără Asociația de Standardizare și Certificare Halal în România (ASCH-R) și Muftiatul Cultului Musulman din România. Acestea au rolul de a verifica și certifica abatoarele, măcelăriile, producătorii de alimente, restaurantele și alte entități care doresc să ofere produse sau servicii halal.
Deși în România comunitatea musulmană este relativ mică, având în vedere numărul redus de consumatori musulmani, estimat la câteva zeci de mii de persoane (aproximativ 0,3% din populație), există o cerere în creștere pentru produse halal, datorită creșterii numărului de turiști musulmani dar și a consumatorilor care aleg produsele halal din motive de sănătate sau etice.

Pe piața internă, carnea halal este disponibilă în măcelării specializate, supermarketuri, și restaurante care servesc preparate conforme cu normele islamice. De altfel, există un interes crescând din partea producătorilor locali de a-și certifica produsele ca fiind halal pentru a atrage un public mai larg.

În absența unor date publice precise, estimările neoficiale indică faptul că piața cărnii halal din România ar putea valora între 10 și 50 de milioane de euro anual. Aceasta include atât vânzările interne, cât și exporturile de carne halal.

Carrefour, Walmart și Whole Foods își extind afacerile în domeniul Halal

La nivel global, piața alimentelor halal este estimată să atingă valoarea de 2.800 de miliarde de dolari în următorii ani, având în vedere cererea în creștere din partea comunităților musulmane și a consumatorilor care caută produse etice și sănătoase. România, fiind un producător și exportator important de carne, se înscrie în această tendință, deși piața locală este mai mică comparativ cu alte țări cu populații musulmane mai mari.
Cererea pentru carne halal este în creștere la nivel global dar și în România. Așa se explică și expansiunea rapidă a marilor companii multinaționale din industria alimentară în zona Halal. De la furnizori majori de alimente, cum ar fi BRF din Brazilia, până la mari corporații de procesare a alimentelor la nivel global, precum Nestlé, și chiar giganți ai retailului, precum Carrefour, Walmart și Whole Foods, toți își extind afacerile în domeniul Halal, potrivit Euromeatnews.com.

Industria cărnii halal va cunoaște în continuare o mare expansiune, dacă ținem cont de statisticile globale. Concret, populația musulmană era de 1,8 miliarde de oameni în 2015 și se așteaptă să fie grupul religios cu cea mai rapidă creștere din lume: aceasta va crește cu 70%, ajungând la 3 miliarde de oameni în 2060, potrivit previziunilor făcute de Pew Research Center. Aceasta este, de departe, o veste care nu poate fi ignorată de industria cărnii halal.

Exporturile de carne halal către țările membre OIC, de peste 14 miliarde de dolari

Cel mai mare importator de alimente certificate halal din țările OIC (Organizația Cooperării Islamice) este Arabia Saudită, urmată pe locul al doilea de Malaezia, în timp ce EAU (Emiratele Arabe Unite), Indonezia și Egipt ocupă, respectiv, locurile al treilea, al patrulea și al cincilea în topul celor mai mari importatori de alimente halal.

Totodată, cei mai mari 10 exportatori de carne halal către țările OIC însumează o valoare totală a comerțului de 14,04 miliarde de dolari.
Brazilia este cel mai mare exportator de carne halal către aceste țări, cu o valoare a comerțului de 5,19 miliarde de dolari, urmată de Australia cu 2,36 miliarde de dolari și India cu 2,28 miliarde de dolari pe locurile doi și trei, respectiv.

Alți mari exportatori sunt: Franța (0,8 miliarde de dolari), China (0,7 miliarde de dolari), Sudan și Sudanul de Sud (0,63 miliarde de dolari), Olanda (0,59 miliarde de dolari), Spania (0,56 miliarde de dolari), Somalia (0,47 miliarde de dolari) și Turcia (0,46 miliarde dolari).

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Sursa foto: Bucharest Food Expo

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *