Naufragiul pescadorului Argos Georgia. Ce nu a mers bine în căutarea merluciului negru antarctic

merluciu negru, naufragiu pescador, Insulele Malvine Foto pescador scufundat

Ce s-ar fi putut întâmpla cu Argos Georgia de a ajuns să aibă o spărtură și să se scufunde în după-amiaza zilei de luni, 22 iulie, la aproximativ 200 de mile vest-sud-vest de Insulele Malvine, se întreaba VoxPopuli? Pescadorul avea la bord 25 de membri ai echipajului și 2 biologi marini care desfășurau activități științifice, ambii spanioli. Au murit 13 membri ai echipajului, deoarece cei patru care sunt considerați dispăruți nu pot fi găsiți în viață. Temperatura acelor ape, apropiate de Antarctica, nu depășește 5 grade Celsius și vânturile înghețate dinspre sud continuă să bată cu intensitate. Ne aflăm în plină iarna australă acolo.

Vasul avea doar șase ani, fiind construit în Turcia în 2018, și aparținea unei companii de pescuit anglo-norvegiană care se laudă pe pagina sa deschisă publicului că respectă toate codurile, regulamentele și normele care asigură o pescuit sustenabil într-un mediu de lucru excelent în comparație cu ceea ce oferă alte companii de pescuit. Cele trei nave ale Argos Froyanes (Argos Georgia, Nordic Prince și Argos Helena) sunt admirate în branșă pentru calitatea construcției lor, grija acordată dotărilor (cămine, bucătării, săli de mese și camere de zi) și condițiile salariale oferite.

Când și cum s-a produs această spărtură?

S-a vorbit deja în mass-media despre un iceberg, o ipoteză pe care publicul larg o cunoaște datorită poveștii cinematografice a Titanicului. Argos Georgia se află pe fundul oceanului și naufragiul său a costat 13 vieți. Vasul era înregistrat în posesiunea britanică Sfânta Elena, capitala Jamestown, iar echipajul format din zece spanioli, opt ruși, cinci indonezieni, doi peruani și doi uruguaieni.

Deși este încă prematur să se lanseze ipoteze despre cauzele accidentului, deoarece informațiile directe sunt puține și subiective, pare clar că pescadorul s-a scufundat din cauza inundării provocate de o spărtură. Pompele de desecare ale navei nu au putut face față inundației (intra mai multă apă decât erau capabile să scoată). Ce și cum a produs această spărtură? S-a vorbit deja în mass-media despre un iceberg. O ipoteză mai plauzibilă este că un growler, rămășițe ale icebergurilor topite, a spart carena, deoarece „taie ca diamantele și sunt indetectabile pe radar”, conform marinarului Bruno Sol, expert în navigația prin zone arctice și antarctice. Alte posibilități care au fost vehiculate în mass-media și pe rețelele sociale nu sunt verosimile sau sunt direct false.

În căutarea merluciului negru

Compania Argos Froyanes folosește cele trei nave exclusiv pentru pescuit specializat, riscant și de mare valoare pe piețe: merluciul negru (Dissostichus eleginoides), cunoscut și ca biban chilian, austromerluciu sau cod antarctic.

Conform site-ului Argos Froyanes, merluciul negru și austromerluciul antarctic, al căror pescuit este foarte specializat și strict reglementat, pot fi găsiți doar în câteva dintre cele mai echilibrate ecosisteme marine din lume. Acest lucru necesită o abordare sustenabilă și conservatoare a pescuitului pentru a asigura creșterea populațiilor. Atât merluciul negru, cât și austromerluciul antarctic sunt considerate delicatese în întreaga lume datorită cărnii lor albe ca zăpada și cu solzi mici, conținutului bogat de ulei sănătos și rarității capturilor. Se găsesc doar în meniurile celor mai prestigioase restaurante.

Gestionarea situației de urgență

Informațiile disponibile indică faptul că 14 persoane s-au salvat într-o plută de salvare care a funcționat bine, s-a deschis când a fost aruncată în apă. Vasul era echipat, cel puțin, cu trei plute comprimate într-un container cilindric legat de navă printr-un cablu și o valvă de siguranță care garantează eliberarea containerului și deschiderea acestuia la scufundarea câtorva metri în apă. A funcționat doar o plută oare?

Într-o situație de urgență, se întâmplă adesea ca membrii echipajului să intre în panică. În echipaje cu limbi diverse, cum era cazul Argos Georgia, neînțelegerile și confuzia sunt situații obișnuite. Între panică și confuzie, ceea ce ar trebui să fie un abandon de navă ordonat și reușit se transformă în ceva asemănător cu „se salvează cine poate”. Cum există treisprezece morți și paisprezece supraviețuitori, probabil că organizarea abandonului navei nu s-a desfășurat cum ar fi trebuit. Acest aspect al unui accident maritim este de obicei cel mai delicat, deoarece supraviețuitorii nu știu, nu își amintesc sau, cel mai probabil, nu vor să vorbească despre un episod cu situații probabil foarte dure și denigrante pentru condiția umană.

În schimb, despre acțiunea serviciilor de salvare se va vorbi fără probleme pe larg. În acest caz, acțiunea serviciilor de salvare care au intervenit a fost corectă, dată fiind distanța față de țărm a naufragiului, zona izolată în care a avut loc și condițiile meteorologice nefavorabile. Rămâne întrebarea de ce Argos Georgia pescuia singur, deoarece este obicei când se pescuiește în ape reci și îndepărtate este ceva obișnuit ca pescarii să lucreze în grup, astfel încât să se poată ajuta în caz de urgență.

Supraviețuitorii au fost repatriați ieri în țările lor de origine, iar corpurile neînsuflețite vor fi aduse în cursul acestei săptămâni, a anunțat EFE Agro.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *