Inovația în domeniul alimentelor și băuturilor a scăzut cu aproape 50% începând cu anul 2007 – firmă de cercetare

inovatie, alimente, bauturi, mintel Sursa foto: Dreamstime

Inovația în industria alimentară și a băuturilor a scăzut semnificativ în comparație cu alte sectoare începând din 2007, potrivit firmei de cercetare a pieței Mintel. Între ianuarie și mai 2024, doar 26% dintre noile produse au fost cu adevărat noi, în scădere de la 50% în 2007, transmite FoodDrive. Această tendință este determinată de complexitatea producției de alimente și băuturi, lanțurile de aprovizionare complicate, marjele scăzute și cerințele de control al temperaturii, care ridică bariere de intrare mai mari pentru întreprinderile noi.

Consumatorii au redus, de asemenea, cheltuielile cu alimentele și băuturile din cauza inflației prelungite.

În sectorul bunurilor de consum ambalate, doar 35% din lansările globale de la începutul anului 2024 au fost produse cu adevărat noi. Acesta este cel mai scăzut procent de când Mintel a început să urmărească situația în 1996, majoritatea lansărilor noi fiind extensii de linie, reformulări sau ambalaje noi.

Această lipsă de inovație reprezintă un risc pentru profitabilitatea și supraviețuirea viitoare a companiilor de produse de larg consum consacrate. Încetinirea inovației a avut deja un impact asupra pieței, 31% dintre adulții din SUA achiziționând mai multe mărci proprii ale magazinelor, deoarece marile branduri au crescut prețurile. Există semne de întrebare dacă consumatorii se vor întoarce la marile mărci odată ce situația lor financiară se va îmbunătăți.

Companiile din sectorul alimentar și al băuturilor au recunoscut importanța inovării. De exemplu, directorul general al McCormick & Co. a subliniat faptul că inovarea este o prioritate, iar Conagra Brands a remarcat o redresare a volumelor de produse, ajutată de inovare.

În cazul în care inovarea continuă să rămână în urmă, mărcile private și startup-urile agile ar putea beneficia de situație, deoarece pot răspunde mai bine cererii consumatorilor pentru produse noi, potrivit Mintel. Comercianții cu amănuntul ar putea, de asemenea, să facă presiuni asupra companiilor pentru a inova în vederea creșterii traficului și a vânzărilor în magazine. Cu toate acestea, rata ridicată de eșec a produselor noi și necesitatea de a menține veniturile din mărcile existente descurajează companiile să investească masiv în inovare, în ciuda beneficiilor pe termen lung ale acesteia.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *