Apariția caselor de marcat automate, unde clienții își scanează singuri produsele și le achită la aparatele speciale, a creat teama că personalul marilor magazine va fi redus. Mulți clienți încă refuză să le utilizeze în România, unii din acest motiv, alții, precum vârstnicii, pentru că li se pare prea dificil. Dollar General, un lanț de magazine din SUA, a renunțat la 12.000 de case de marcat automate. Motivul însă nu este grija pentru personal, ci unul mai puțin plăcut. Compania a constatat că au crescut îngrijorător furturile.
Aceasta este de departe cea mai mare schimbare a unui mare retailer cu privire la tehnologia controversată, scrie DailyMail.com. Magazinul a cheltuit milioane de dolari instalând casele automate, dar de atunci a furturile au crescut atât de mult, încât conducerea lanțului de magazine spune că acestea sunt principalul motiv pentru care profiturile au scăzut la începutul acestui an.
Casele de marcat – automate – dar cu asistență
Renunțarea la casele de marcat automate nu este permanentă. Acestea sunt doar oprite, iar clienții sunt direcționați să utilizeze casele cu personal. Însă, dacă se formează rânduri prea lungi, casele automate se redeschid, însă acestea vor fi asistate de personalul magazinului. Clienții nu au voie să le folosească singuri, conform noilor măsuri. Personalul ar trebui să-l opereze ca și cum ar fi o casă obișnuită cu personale, interacționând cu clientul pe tot parcursul tranzacției.
Dollar General a început să lanseze agresiv casele de marcat automate în 2022. La începutul anului 2023, peste două treimi din cele 20.000 de magazine aveau acest tip de case. CEO-ul Todd Vasos a spus că întorsătura grăbită din ultimele luni a fost determinată de dorința de a reduce furturile, doar câteva sute de magazine mai având, la ora actuală, case automate. Pe 30 mai acesta a anunțat deja creștere a vânzărilor cu 6%, la doar trei luni de la scoaterea caselor de marcat automate.
Acuzații reciproce
Casele de marcat automate au fost controversate, încă de la început. Scopul pentru care au fost introduse a fost acela de a reduce cozile, a reduce personalul și a eficientiza magazinele. Clienții se plâng că fac muncă gratis pentru magazin, în timp ce conducerea magazinelor se plânge de creșterea furturilor. Walmart, cel mai mare retailer din America, le-a eliminat complet din cel puțin șase magazine anul acesta.
De asemenea, Costco a început să plaseze personal suplimentar în zonele caselor automate. Scopul este de a supraveghea cumpărătorii și a se asigura că toate articolele sunt scanate corect.