Căpșune din țară, afine de afară: oferta unui magazin mobil/food truck, amplasat lângă Palatul Culturii din Iași

Iasi, cirese, afine, capsune foto:G4Food

Priveliștea fructelor, autohtone și de import, pur și simplu îți ia ochii, cum ieși din mallul situat în apropierea Palatului Culturii, din Iași, pe una din laturile centrului istoric, reamenajat de autoritatea publică locală. 

Roșul căpșunelor și albastrul afinelor se mixează cu galbenul bananelor și cu portocaliul citricelor. Mai rar așa ispită în centrul istoric al unui mare oraș din România, oferta fiind, în același timp, un elogiu adus fructelor proaspete. 

La acest magazin pe roți, parcat în zona centrală, pe pavajul nou-nouț, trebăluiesc vreo patru persoane, toate angajate. ”Proprietarul nu e aici, abia mâine poate fi găsit”.

Iasi, Palatul Culturii, fructe
foto: G4Food

O angajată inspectează fructele, le înlocuiește pe cele care nu sunt convingătoare vizual. Căpșunele arată chiar splendid, cum stau așezate, grăsuțe, țuguiate și strălucitoare, în caserole.

”Trebuie să fim apreciați de clienți, altfel nu revin”. Și, să știți, că locul din fața standului greu de fructe nu rămâne gol. Se apropie ba persoane în vârstă, ba tineri, ba mămicuțe cu copii, chiar dacă prețurile nu sunt la fel de ademenitoare ca fructele.

Căpșunele ”foarte dulci”, aduse din județul Satu Mare, sunt vândute cu 19 lei/500 g. Cireșele românești, cu 6 lei/100 g. Același preț au și caisele din Grecia.

Iasi, capsune, cirese, afine
foto:G4Food

Afinele provin din Spania și sunt comercializate cu 25 lei, o caserolă mică. 

Sigur, abordez chestiunea prețurilor strict informativ. Cunosc răbufnirile populiste din on line când apar trufandalele pe piață, mai ales cireșele, și le dezavuez cu fermitate: e dreptul oricărui comerciant să fixeze prețul mărfurilor sale. 

Țin să precizez că nu știu cine este proprietarul acestei mici afaceri stradale cu fructe proaspete, micro-reportajul acesta fiind scris pe baze exclusiv empirice, mai degrabă din perspectiva unui turist, decât a unui jurnalist.

Un stand plin cu fructe, atât de-ale noastre, cât și exotice, amplasat între un mall și un superb palat cu destinație culturală nu vezi chiar pe oriunde. Să nu mai spun că, în România, de obicei, food-truck-urile nu sunt folosite pentru vânzarea de fructe proaspete, ci pentru mâncăruri pe bază de carne, întrucât poftele alimentare ale marelui public sunt orientate, tradițional, în această direcție. 

O fi riscat cineva, la București sau la Cluj, să înlocuiască burgerii cu mere și portocale? 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

foto:G4Food

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *