10 cenți pentru că i s-a tăiat un croasant în două / Proprietarul unei patiserii din Italia se apără: „Critici pentru asta? E modul în care noi garantăm calitatea”

la cluj preturile in horeca au depasit nivelul celor din marile capitale europene Foto: freepik.com

Poate un croasant tăiat în jumătate să devină un caz social? Asta se întâmplă în Italia, după ce  patiseria Audrey in Piazza Grande din Oderzo (Treviso, nordul Italiei), i-a cerut unei cliente care a mers să ia micul dejun cu mama sa, „suprataxa brutală” de 10 cenți. Femeia a cerut ca croasantul artizanal să fie tăiat în jumătate, notează Corriere della Sera, citată de G4Media.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

Clienta, după ce a băut două cafele și un croasant împărțit în două, s-a trezit cu un supliment neașteptat, observat abia după ce a ajuns acasă.

„Nu este atât costul, cât ideea”, a comentat ea, „este prima dată când ni se întâmplă”. O sumă mică, cu siguranță. Cu toate acestea, a făcut rapid înconjurul rețelelor sociale, până la punctul de a-l copleși pe proprietarul patiseriei, Massimiliano Viotto, care a deschis localul în ianuarie 2024.

„Am fost inundați cu recenzii negative – de o stea – de la oameni care nu ne frecventau niciodată localul”, povestește Viotto.

„Media noastră Google a scăzut de la 4,5 la 3,5, dar suntem convinși că va fi restabilită cu timp și dedicare. Unele comentarii au fost particular de dure, cu insulte precum „viermi”, „paraziți”, „cămătari”, „ar trebui să își înceteze activitatea instantaneu”, „să boicotăm activitatea”, „să îi închidem”.

„Nu este o înșelătorie, ci o alegere conștientă pe care o apărăm cu mândrie și conștiință”

„Cu toate acestea, nimeni nu ia în considerare faptul că această suprataxă se referă doar la brioșe, nu și la pizza din localul nostru vecin și nici la felii de tort”.

Controversa nu l-a afectat personal, însă cea care a avut cel mai mult de suferit a fost mama sa, Audrey, după care se numește brutăria.

Suprataxa a fost instituită de la jumătatea lunii iulie pentru a asigura standardul înalt de calitate care a caracterizat întotdeauna produsele lor artizanale, coapte în fiecare zi în laboratorul brutăriei, explică el.

Viotto subliniază profesionalismul: „Nu este o înșelătorie, ci o alegere conștientă pe care o apărăm cu mândrie și conștiință. Tăierea necesită utilizarea de farfurioare și șervețele suplimentare și necesitatea de a umple ambele părți în mod egal. „Noul meniu este încă în curs de tipărire”, explică el, „dar suprataxa este indicată la casă, așa cum prevede legea”.

Totuși, ceea ce l-a frapat cel mai mult pe proprietar nu a fost reacția clientului, ci impactul mediatic care a urmat pentru o chestiune de 10 cenți.

„Am vrut să semnalez această atitudine foarte periculoasă din partea celor care au amplificat un episod minim, riscând să compromită munca și imaginea unei mici patiserii artizanale dintr-un oraș de douăzeci de mii de suflete. Este un mecanism periculos, pentru că ar putea afecta realități serios mai puțin solide decât a noastră. Gândiți-vă: un astfel de episod ar putea fi chiar instrumentalizat de concurenți”, explică el.

El spune că afacerea nu a avut de suferit, totuși.

„Opinia publică generală este pozitivă. Cifra de afaceri nu a scăzut și clienții noștri fideli au dat dovadă de solidaritate și sprijin”. Un exemplu? Michele, o obișnuită a localului, care râde și îi liniștește pe proprietari: „O controversă care te face să zâmbești. Eu cunosc calitatea localului și voi continua să vin”.

Cazul nu a zdruncinat încrederea proprietarului, care conchide sarcastic: „Cafeaua de la tejgheaua de la Audrey costă cu zece cenți mai puțin, pentru că nu există serviciu la masă, cine știe dacă va apărea un articol despre asta”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *