Zara ar putea fi nevoită să renunțe la marca de cafenele Zacaffè, după ce o companie din Italia – Zicaffè – a depus o cerere la Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală pentru a bloca înregistrarea numelui

Sursa foto: Instagram magnifica_accademia Sursa foto: Instagram magnifica_accademia

Celebrul brand de modă Zara, deținut de gigantul spaniol Inditex, se află în mijlocul unui conflict juridic cu compania italiană Zicaffè, specializată în prăjirea și comercializarea cafelei. Motivul disputei? Intenția Zara de a înregistra marca „Zacaffè” pentru viitoarele sale cafenele din unele magazine, notează Paris Select Book.

La începutul lunii ianuarie, Zicaffè a depus o cerere la Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO) pentru a bloca înregistrarea numelui „Zacaffè”, argumentând că ar putea crea confuzie în rândul consumatorilor și ar putea afecta afacerea sa. EUIPO a acceptat această solicitare, oprind temporar Zara din utilizarea acestui nume pentru proiectul său.

Disputa a apărut după ce, în noiembrie anul trecut, Zara a prezentat prima cafenea sub brandul Zacaffè în magazinul Zara Man din Madrid. Compania italiană, fondată în 1929, se arată preocupată de consecințele comerciale ale unei astfel de aproprieri.

Negocieri până în aprilie

EUIPO a stabilit un termen până pe 12 aprilie pentru negocieri, perioadă în care cele două companii pot încerca să ajungă la un acord amiabil. Dacă nu se va găsi o soluție de compromis, procedura va intra în faza de opoziție, extinzând conflictul până pe 12 iunie.

Dacă situația nu se va rezolva nici după această dată, bătălia juridică ar putea dura ani de zile, cu posibilitatea de a ajunge în fața Tribunalului General al Uniunii Europene (TGUE) în cazul unui apel.

(articolul continuă mai jos)

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:


Această dispută cu Zicaffè nu este singura pe care Zara trebuie să o gestioneze. Brandul spaniol se află, de asemenea, în negocieri cu Atari, celebrul producător de jocuri video, după o plângere legată de înregistrarea unei mărci figurative. În acest caz, părțile par să prefere o rezolvare amiabilă, discuțiile fiind amânate până la mijlocul anului 2026.

Fondat în 1974, Zara este unul dintre brandurile de top ale grupului Inditex, alături de Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Pull&Bear, Oysho, Zara Home și Lefties. În ciuda acestor litigii, grupul continuă să prospere, raportând vânzări de 18,065 miliarde de euro în prima jumătate a anului 2024, ceea ce reprezintă o creștere de 7,2%.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *