Am o idee despre care știu că poate funcționa, vreau să produc un anumit tip de deserturi sau sosuri pentru paste sau chiar pasta fresca dar nu vreau să risc sau nu am bani de investit. Există soluții?
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
- articolul continuă mai jos -
Au început să apară, încă timid, și în România oferte de închiriere pentru un interval de timp limitat a unor spații de producție alimentară cu acte în regulă. Este o soluție care a câștigă tot mai mult teren în străinătate, pentru că este dublu avantajoasă: ajută și pe cine are o idee antreprenorială dar nu are bani de investit, ajută și pe cine a investit deja și are un laborator cu toate autorizațiile valabile și nu îl folosește 24/24h.
De unde a pornit totul
Cinci motive pentru care să închiriezi un laborator și să produci sub brand propriu
Iată o serie de motivații oferite de portațul american thecookline.com din sectorul bakery, care încearcă să clarifice când merită ca cineva să ia în calcul posibilitatea de a închiria un laborator de producție alimentară.
1. Reduce drastic costurile de pornire și oferă acces la echipamente profesionale
Cu alte cuvinte, se evită astfel la început costurile cu echipamentele, autorizațiile, lucrările de renovare sau de mentenanță. În acest fel, micul buget disponibil poate fi dedicat ingredientelor și, deloc secundar, pregătirii profesionale și testării a noi rețete.
2. Produci cu acte în regulă și nu riști amenzi
Se evită în acest fel riscul deloc neglijabil de amenzi pentru situația în care cineva vinde produse făcute acasă. Totodată, este și o chestiune de responsabilitate și acoperire legală din punctul de vedere al siguranței alimentare. Produsele respectă, astfel, normele sanitare în materie.
3. Dezvoltare flexibilă
Poate nu ai nevoie să produci în ritm constant și regulat, sau nu cantități care pot necesita folosirea unei bucătării profesionale pentru multe ore. Dacă găsești un interval de timp complementar cu cine folosește laboratorul în majoritatea timpului, treaba e ca și făcută.
4. Începi să faci parte dintr-o comunitate de antreprenori
Închirierea unei bucătării comerciale nu înseamnă doar spațiu, înseamnă și comunitate, contacte, relații, schimb de idei. Cu alte cuvinte, înseamnă și pătrunderea în mediul respectiv, poți face schimb de recomandări de furnizori, împărtăși tehnici sau mici secrete profesionale. Într-un cuvânt, networking.
5. Testezi afacerea și începi să o dezvolți cu riscuri minime
Pentru micile afaceri alimentare în fază inițială, închirierea unei bucătării este echivalentul unei perioade de probă. Îți oferă șansa să testezi rețete, să rafinezi procese și să experimentezi noi concepte fără riscul financiar al unui spațiu permanent.
Totodată, dacă lucrurile încep să funcționeze, permite și acumularea unui eventual capital care poate fi folosit ulterior în situația în care micul business prinde aripi.