Un mare retailer din UK vinde banane necoapte, pentru a reduce risipa alimentară la domiciliu

tesco-UK-vinde-banane-necoapte-pentru-reducerea-risipei-alimentare-la-domiciliu foto: tescoplc.com

Compania de retail Tesco din Marea Britanie testează opțiunea de a vinde banane încă necoapte, sub inscripția ripped at home. Inițiativa vizează reducerea risipei alimentare la domiciliu, scrie publicația de sector fruitnet.com. Această opțiune oferă consumatorilor mai multă flexibilitate în planificarea săptămânală, prin extinderea duratei de valabilitate cu aproximativ patru zile.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

Bananele „coapte acasă” vor fi vândute într-un pachet cu bandă adezivă, cu instrucțiuni clare în acest sens. Prețul este de 78 de pence pentru cinci bucăți, același preț pe care Tesco îl practică pentru bananele coapte.

Noua linie de produse de la Tesco vine într-un moment în care în Marea Britanie se înregistrează o cerere puternică pentru banane. În ultimul an s-au cumpărat aproximativ patru miliarde, o creștere de 2,6% față de anul precedent, potrivit datelor Kantar Worldpanel pentru martie 2025. În același timp, cifrele arată că, zilnic, gospodăriile din Regatul Unit aruncă până la un milion de banane.

„Bananele nu au fost niciodată mai populare, datorită calităților lor nutritive și versatilității lor, atât crude cât și în preparate de tip smoothie sau milkshake. În ultimul an, am observat o creștere semnificativă a cererii, cu aproape 15 milioane mai multe banane vândute față de anul precedent.

Însă, din păcate, știm că bananele se coc repede, așa că sperăm ca, oferindu-le clienților o opțiune cu durată de valabilitate mai mare, să-i ajutăm să își planifice mai bine cumpărăturile pentru întreaga săptămână și, sperăm, să reducă risipa alimentară acasă”, a declarat Dan Bentley, responsabil în sectorul de achiziții de banane la Tesco.

Obiceiuri de achiziții și de consum ale bananelor

Potrivit sursei citate, supermarketul a realizat recent și un sondaj pentru a analiza obiceiurile de cumpărare și preferințele clienților legate de banane, de pe urma căruia a și rezultat opțiunea a vinde banane încă necoapte. Rezultatele au arătat că majoritatea cumpărătorilor achiziționează un singur ciorchine odată, în special cei care comandă online, și că, în general, consumatorii mănâncă o banană pe zi.

Cei care aleg banane de o singură culoare preferă bananele mediu coapte, potrivit sondajului, în timp ce cumpărătorii de mai multe ciorchine sunt motivați de prospețime, așa că planifică în avans și cumpără banane în diverse stadii de coacere.

În general, dacă ar avea de ales, clienții care comandă online ar prefera bananele să fie mai verzi decât cele pe care le primesc în prezent.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *