Summer Fancy Food la New York: 5 tendințe de top care schimbă industria alimentară și a băuturilor

Fancy-Food-world farmers markets coalition World Farmers Markets Coalition

Oamenii vor să se simtă bine cu ceea ce mănâncă, și este vorba despre mult mai mult decât gust.

Niciun gust anume nu a dominat Show-ul Summer Fancy Food 2024, cel mai mare eveniment gastronomic anual de pe continentul american. Accentul a căzut, în schimb, pe valori și stilul de viață al consumatorilor, transmite inc.com. Peste 2.400 de companii alimentare interne și internaționale și-au prezentat produsele în cadrul evenimentului de trei zile din New York. Iată tendințele de piață pe care experții le-au notat după lunga serie de evenimente și informații prezentate în cadrul târgului.

Oamenii nu vor să facă compromisuri cu sănătatea și cu gustul

Consumatorii doresc să se simtă bine cu ceea ce mănâncă, iar brandurile se adaptează acestei tendințe. De la menținerea simplă a listelor de ingrediente până la eliminarea aromelor demodate. Companiile spun că oamenilor le pasă de felul în care este percepută mâncare dincolo de gustul ei.

Brian Choi, CEO al Food Institute, o sursă de știri și date din industria alimentară și a băuturilor, a descris epoca actuală a alimentației sănătoase drept „Sănătate și bunăstare 3.0”. Dacă versiunea 1.0 a fost o înțelegere a piramidei alimentare, 2.0 a fost o atenție sporită asupra bunăstării mentale. „Sănătate și bunăstare 3.0”, spune el, „încorporează aspectele sociale și de mediu”.

Mai departe, Ted și Adam Ayash, fondatorii All Day Artisan Health Bar, spun că batoanele lor de vanilie și ciocolată se adresează în special persoanelor interesate de fitness și sănătate. Ei încearcă să găsească o „cale de mijloc” între aromă și calitate nutritivă, a explicat Adam.

Generațiilor Z și Alpha le pasă de mediu și de responsabilitatea corporativă

Atunci când aleg dintre diferitele mărci de cumpărat, tinerii consumatori din Gen-Z (cei născuți între 1997 și 2012) și Gen Alpha (cei născuți între 2010 și 2025) cântăresc foarte mult responsabilitatea corporativă, au spus experții. Și asta, indiferent de orientarea politică stânga/dreapta.

„Consumatorilor Gen-Z le pasă de bunăstarea animalelor, le pasă de responsabilitatea unei companii în ceea ce privește mediul înconjurător. Deci, dacă sunteți producător sau distribuitor de servicii alimentare și nu aveți o politică în acest sens, nu puteți, practic, ajunge la targetul tânăr”, a explicat Choi. El spune că însă că firmele percep efectele schimbărilor climatice dincolo de chestiunea sentimentului consumatorilor. Evenimentele meteorologice haotice au perturbat și lanțurile de aprovizionare cu cafea și boabe de cacao.

Alimentele plant based, mai prietenoase cu mediul, continuă să facă pași înainte. De exemplu, smântâna și cremele pe bază de plante au avut rezultate mai bune decât 2021 și 2023. 

Generațiile tinere, mai deschise la noutăți

Choi a subliniat accesul tinerilor la informație și multiculturalism la o vârstă fragedă, ceea ce i-a făcut mai deschiși și mai receptivi la nou. Potrivit unui sondaj de la Menu Matters, firmă de consultanță în domeniu, 46% dintre americani experimentează acasă alimente noi, iar 26% la restaurante.

O altă tendință remarcată, atenția acordată alimentelor internaționale cu „markeri de autenticitate sau trasabilitate”. „Văd o creștere continuă a ceea ce eu numesc mâncăruri tradiționale, tot mai mulți producători mici vor continua să propună rețete de familie bogate în arome și povești care îi leagă de casă și cultură”, a spus autorul unui raport privind tendințele  de sector în 2024.

De exemplu, Ivan Gutierrez este fondatorul companiei Tierra Negra cu sediul în Chicago, care face mexican dark salsa, făcută din ardei iute uscat, uleiuri și puțin piloncillo. El a remarcat că „drumul de urmat” este catering pentru populația hispanică în creștere din Chicago.

Economia experienței, în revenire

Înainte de gust, există vederea, mirosul, sunetul și tactul, iar oamenii sunt sensibili la felul în care un aliment îi face să se simtă chiar înainte de a-l mânca.

Teneisha Thompson, co-fondatorul Bell’s Reines, o companie gourmet de mini-cookie, a remarcat că persoanele acordă atenție trendurilor în „momentele de nostalgice”: ambalajul este strălucitor, cu dungi îndrăznețe; porțiile mici și aromele importante sunt menite să atragă o bază de consumatori descrisă de Thompson drept „celebrators” – oameni care doresc să-și complimenteze o zi reușită cu ceva bun.

Ambalajul rămâne important, deoarece poate ridica sau distruge un produs. Conform sondajului Menu Matters, 32% dintre consumatori sunt inhibați de ambalajele care li se par ciudate, iar 31% sunt opriți din cauza lipsei de informații despre produs și povestea lui.

Regula celor trei mese pe zi, pe cale de dispatiție

În timp ce pandemia poate fi considerată o amintire, ea a rămas în comportamentele alimentare. Cum? Sub formă de gustări. „Covid a avut, evident, un impact mare asupra obiceiului de face gustări, și tendința a rămas. Oamenii continuă să guste pe tot parcursul zilei”, a spus Choi. Chipsurile, covrigii și gustările au avut cele mai mari creșteri la vânzare în 2023, din toate categorie de alimente de specialitate. „Oamenii sunt atât de obosiți, caută comoditate și aleargă cu copiii. Și nu mai vor să gătească”, a spus Jane Carroll, fondatorul Jane Foodie. 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *