Statul vrea să îi învețe pe fermieri să transforme materiile prime produse în produse cu valoare adăugată / AFIR a publicat, în consultare publică, un ghid al solicitantului pentru investiţii în procesarea şi marketingul produselor agricole

stat, procesare, materii prime, ghid Sursa foto: Evgeniy Parilov | Dreamstime.com

Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR) a publicat, în consultare publică, Ghidul solicitantului pentru investiţii pentru procesarea şi marketingul produselor agricole în vederea obţinerii unor produse alimentare şi produse transformate, altele decât cele prevăzute în Anexa 1 a Tratatului de Funcţionare a Uniunii Europene, a anunţat vineri agenţia.

Conform sursei citate, finanţarea se va face prin intervenţia DR-23 din Planul Strategic 2023 – 2027.

„Dezbaterea publică pentru acest document este de 10 zile calendaristice de la data publicării pe site. Astfel, toţi cei interesaţi pot transmite propuneri sau observaţii privind Ghidul solicitantului supus dezbaterii publice până la data de 2 iulie 2024 pe adresele de e-mail consultare@afir.ro sau relatii.publice@afir.ro, precum şi pe adresa pndr@madr.ro”, se menţionează în comunicat.

Ghidul precizează că plafonul maxim este de 65% din totalul cheltuielilor eligibile pentru finanţarea nerambursabilă acordată unui proiect şi care nu poate să depăşească 10 milioane de euro pentru investiţiile de înfiinţare în sectorul panificaţie şi cel mult 3 milioane euro pentru celelalte tipuri de investiţii.

„Dintre tipurile de investiţii care se pot finanţa prin intervenţia DR-23, amintim: fabricarea produselor lactate, fabricarea îngheţatei şi a sorbetului, fabricarea pâinii, a prăjiturilor şi a produselor proaspete de patiserie, fabricarea macaroanelor, tăieţeilor, cuşcuşului şi altor produse făinoase similar”, se precizează în comunicat.

Totodată, sunt eligibile pentru sprijin fabricarea produselor din cacao, a ciocolatei şi a produselor zaharoase, fabricarea condimentelor şi ingredientelor sau fabricarea băuturilor, cum ar fi berea.

G4Food a lansat deja campania „Fermier cu valoare adăugată”, care promovează ideile de afaceri care îi inspiră pe fermieri să producă și vândă produse cu valoare adăugată, nu doar materii prime.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *