La patru ani de la lansare, platforma de loialitate Act for Good, parte integrantă a aplicației Carrefour, vine cu o radiografie complexă a obiceiurilor de consum ale românilor.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
- articolul continuă mai jos -
Datele agregate în 2024 arată clar: 2 din 3 lei economisiți la casele de marcat provin din Act for Good, iar în topul preferințelor se regăsesc morcovii românești, fructele de sezon, produsele bio și articolele marca proprie „Drag de România”.
Ce aleg românii? Mai multe produse românești, bio și cu impact pozitiv
Legumele românești sunt un pilon în coșul de cumpărături: morcovii au fost achiziționați de peste 1,1 milioane de ori, urmați de castraveții cornichon și ceapa galbenă.
În rândul verdețurilor, pătrunjelul verde domină topul, iar la capitolul fructe, merele Golden sunt în frunte, cu peste 305.000 de bonuri.
Totodată, românii devin din ce în ce mai interesați de produse ecologice. În 2024, laptele bio a înregistrat o creștere de 356% față de anul precedent, depășind chiar și morcovii bio. În topul preferințelor bio se regăsesc: bananele, lămâile și laptele.
Porcul rămâne preferatul românilor
Produsele de bază din cămară, precum uleiul, zahărul și pufuleții, sunt completate de articolele tradiționale ”Drag de România”, de la mălai și telemea, la cotlet haiducesc. Pe partea de carne, porcul rămâne preferatul, cu pulpa, ceafa și spata în top.
La capitolul băuturi,profilul consumatorului relevă că românii preferă vinurile locale. Cele mai populare etichete din programul Deschidem Vinul Românesc sunt Caii de la Letea – roșu, alb și roze.
Mituri regionale demontate: prazul nu e doar în Oltenia, iar covrigii nu mai sunt ai Buzăului
Datele din aplicație scot la iveală realități surprinzătoare despre profilul consumatorului, ca de pildă: covrigii sunt cei mai iubiți în Călărași, nu în Buzău.
Prazul este cel mai consumat în Caraș-Severin, nu în județele oltene. Varza murată e adorată în Giurgiu, nu în Cluj. Micii sunt cel mai des cumpărați în Dâmbovița. Boiaua de ardei, asociată cu bucătăria ardelenească, este preferată în Călărași.
Profil urban: ce cumpără bucureștenii, sector cu sector
Fiecare sector din București are propriile preferințe:
Sector 1: înclinație către sănătos: lapte, ouă, avocado, toate bio.
Sector 2: campion la gătit: zahăr pudră, esență de vanilie, făină, drojdie.
Sector 3: fanul fructelor și legumelor: avocado, baby spanac, mango, salate.
Sector 4: iubitorii de pâine: franzelă, pave, țărănească.
Sector 5: matinali convinși: croissante, chefir, produse de mic dejun.
Sector 6: stil de viață urban active: pui rotisat și cartofi prăjiți.
Loialitate cu impact: economii, fapte bune și experiențe unice
În 2024, utilizatorii Act for Good au donat 5 milioane de puncte către 7 cauze sociale, participând activ la proiecte precum „Pune binele în mișcare”, „Pedale Salvatoare 3.0” sau „Sădește un bine”.
Carrefour a oferit și 24 de experiențe exclusive: de la masterclass-uri cu brânzeturi sau vinuri românești, până la vizite la crame sau la ceremonia de deschidere a Jocurilor Olimpice din Paris.
Digitalizare și beneficii extinse
Act for Good a evoluat dincolo de loialitate, devenind un ecosistem digital integrat. În 2024, aplicația a introdus funcționalități noi: stocarea digitală a garanțiilor SGR, verificarea soldului, achiziționarea RCA direct din aplicație și acces la 200+ promoții săptămânale. Totodată, au fost emise 115.000 de vouchere, reflectând un interes crescut pentru recompense personalizate.
„Act for Good este mai mult decât un program de fidelitate – este o comunitate care reflectă valorile noastre și ne ajută să rămânem conectați la nevoile reale ale clienților. Fiecare leu economisit și fiecare punct donat arată că împreună construim un ecosistem sustenabil, echilibrat și relevant”, a declarat Narcis Horhoianu, Chief Marketing Officer, Carrefour România.