Peste 81 de tone de sticlă au fost colectate de operatorul regional de salubritate Tega în cadrul primei acţiuni organizate în acest an la Sfântu Gheorghe.
Potrivit reprezentaţilor companiei, rezultatul acţiunii a fost peste aşteptări, chiar dacă nu s-a ridicat la nivelul înregistrat în timpul campaniei derulate în perioada similară a anului trecut.
„Sincer să fiu, am crezut că se va colecta o cantitate foarte mică de sticlă. Am crezut asta în parte din cauza sistemului de returnare, dar şi din cauza faptului că am oferit un litru de apă sau o bere pentru 10 kg de sticlă (faţă de 5 kilograme cât a fost anul trecut – n.r). Sistemul de garanţie-returnare va însemna cu siguranţă că acest tip de promoţie va fi întrerupt în viitor, dar cred că nu este încă momentul pentru asta”, a declarat directorul Tega, Mathe Laszlo, potrivit unui comunicat de presă.
La prima acţiune de colectare de sticle din acest an au participat 1.021 de persoane, care au predat 81.626 kg de sticle, în schimbul cărora au primit 6.023 de doze de bere şi 2.187 de sticle de apă, transmite Agerpres.
Cele mai multe sticle au fost depuse la punctele de colectare de pe strada Kos Karoly (10.910 kg) şi de lângă Jandarmerie (8.340 kg).
Conducerea Tega consideră că este important ca sticla care nu se află în sistemul SGR, adică nu este supusă taxelor de depozitare, să fie reciclată şi să nu ajungă în deşeurile mixte.
„Principalul accent aici este, într-adevăr, pe reciclare, la urma urmei, în acest moment primim 53 de lei pe tona de sticlă, ceea ce înseamnă puţin peste 4 000 de lei pentru toată cantitatea strânsă, însă aceasta este cea mai bună soluţie pentru mediul nostru. Nu s-a luat încă nicio decizie clară despre o acţiune similară în viitor, dar cel mai probabil vom mai organiza o acţiune în septembrie”, a declarat Mathe Laszlo.
În cadrul acţiunilor organizate anul trecut Tega a colectat 507.430 kg de sticle, faţă 423.454 kg în 2022.
O astfel de strategie, în care oferă ceva la schimb pentru a-i încuraja pe clienți să returneze sticla, ar putea fi folosită și de producătorii de alimente și băuturi care folosesc ambalaje din sticlă. De exemplu, managerul de la producătorul de lactate Lăptăria cu caimac, Cornel Dănilă, a declarat că firma nu găsește în România produse de care are nevoie, precum sticle, borcane, capace sau etichete, fiind nevoită să le importe.
Sursa foto: Pexels/SHVETS production