Inovația în industria ambalajelor ia o direcție nouă într-un mediu din ce în ce mai digital și personalizat, pe măsură ce mărcile caută să se conecteze cu consumatorii prin aplicarea tehnologiilor emergente, precum inteligența artificială (IA). Un exemplu în acest sens este lansarea recentă a “Pepsi Smart Can”, o inițiativă care îmbină designul cu IA pentru a crea experiențe diferite pentru consumatori. Această cutie inteligentă nu reprezintă doar un avans în tehnologia ambalajelor, ci și o întărire a inovației mărcii în strategiile sale de marketing digital, afirmă FoodTech.
Un design care stimulează creativitatea
Cutia inteligentă a companiei de băuturi răcoritoare este mai mult decât un simplu ambalaj; este o platformă de conținut creată special pentru a inspira creativi și influenceri în diverse domenii precum sportul, jocurile și muzica. Obiectivul este ca acești creativi și influenceri să dezvolte conținut unic și personalizat, care să fie redat pe cutia inteligentă, pentru a genera experiențe diferite între consumatorii mărcii de băuturi răcoritoare.
Proiectul, realizat de echipa de design PepsiCo din Irlanda, combină tehnologia cu un design captivant, care include un ecran, senzori de mișcare și sunet de înaltă definiție. Aceste elemente sunt activate într-o capsulă care proiectează conținut pe cutie, creând o experiență imersivă pentru consumatori. Cutia este echipată cu o cartelă SIM care permite activarea de videoclipuri și alte conținuturi exclusive, transformând ambalajul într-o unealtă interactivă și personalizată. Șeful echipei creative Mauro Porcini a prezentat pe contul său de Instagram ”cutia inteligentă”.
Strategia de marketing digital
Pepsi Smart Can face parte dintr-o strategie a companiei de a rămâne competitivă, deoarece prin integrarea inteligenței artificiale în campaniile sale publicitare, redefinește modul în care acestea se pot conecta cu publicul într-un mod atractiv.
Adoptarea IA în strategia de marketing digital nu este nouă pentru companie. De exemplu, sub marca Gatorade, a dezvoltat un antrenor de hidratare cu inteligență artificială.
Adoptarea IA în designul ambalajelor
Dezvoltările recente în inteligența artificială au început să transforme designul și ambalajele. Această revoluție este relevantă, având în vedere că 72% dintre consumatorii americani afirmă că designul ambalajului influențează deciziile lor de cumpărare, conform unui studiu realizat de Ipsos, o companie de consultanță de piață.
Inteligența artificială permite designerilor să genereze idei și experiențe de produse mult mai rapid decât prin metodele tradiționale. Estimările McKinsey indică faptul că aplicarea IA în cercetarea asupta designului produselor ar putea aduce o aport de până la 60 de miliarde de dolari în productivitate, evidențiind potențialul economic al acestei tehnologii.