Olandezii produc căpșune în sere iluminate artificial și iau în calcul recoltarea acestora cu ajutorul roboților

Olandezii produc căpșune în sere iluminate artificial și iau în calcul recoltarea acestora cu ajutorul roboților Olandezii produc căpșune în sere iluminate artificial și iau în calcul recoltarea acestora cu ajutorul roboților

Producătorul Dutch Berries a construit o seră de patru hectare iluminată cu ajutorul unei instalații de LED-uri, investiție care i-a permis să livreze pe piață, de Crăciun, cantități mari de căpșune proaspete. Totodată, firma olandeză cultivă numeroase soiuri și varietăți și reușește astfel să dispună de fructe pentru piață aproape tot anul.

Testarea și introducerea în cultură a unor soiuri noi și automatizarea activității de producție sunt două obiective avute în vedere de Dutch Berries. ”Deocamdată este dificil să recoltăm folosind roboți. Dar, dacă vom cultiva fructele mai mult „în linie”, roboții pentru recoltat vor fi o opțiune viabilă” a declarat un reprezentat al firmei, Boudewijn van der Wal, pentru fresplaza.com.

Producția de căpșune în sera olandeză iluminată articifial ajunge deja la 1 kg / m2, a precizat fermierul. “Avem patru hectare iluminate exclusiv cu LED. Asta înseamnă 40.000 kg de căpșune pe săptămână. De acum înainte, cumpărătorii pot găsi aceste căpșune pe rafturile supermarketurilor și iarna. Și să sperăm, dacă pandemia COVID-19 va permite, că industria ospitalității se va redeschide și va cumpăra și acest produs premium de la angrosiști. Ei ar putea include în meniurile lor căpșunele noastre”.

Vezi detalii

Afacerea Dutch Berries a început în 2018, cu 20 de hectare de sere. Pe atunci, nu utilizau iluminatul artificial cu lumină roșie, care ajută plantele să crească vertical. Nici prea multe soiuri nu cultivau. „Am învățat multe în ultimii doi ani”, spune Boudewijn.

”Cultura noastră principală este reprezentată de soiul Elsanta, o cultură tradițională, al cărei sezon se întinde aproximativ din septembrie până la mijlocul lunii decembrie, apoi în aprilie și mai “. Un alt soi este Malling Centenary, un soi mai vechi, al cărui vârf de producție este în septembrie. Malling Centenary produce din nou de la începutul lunii martie până la mijlocul lunii mai. Există chiar și o a treia rundă de producție mai mică în iunie / iulie” a precizat Boudewijn.

”Aceste soiuri sunt cultivate pe cele 20 de ha. Pe cele 4 ha din sera iluminată artificial, cultivăm soiul Sonata, potrivit pentru o cultură timpurie de iarnă. Producția începe în decembrie și durează până la jumătatea lunii februarie. Vara, în această seră cultivăm Furore”, adaugă Boudewijn.

Olanda, seră cu căpșune iluminată artificial/freshplaza.com

Producătorul olandez nu-și face griji pentru vânzare. El este sigur de succesul pe piață al căpșunelor sale. Clienții din întreaga lume caută căpșunele olandeze. Olanda, Germania, Marea Britanie, Danemarca, Norvegia, Suedia și Japonia sunt principalele piețe. ”Fac din căpșunele noastre prăjituri superbe”, spune Boudewijn, în timp ce trece pe lângă o cutie de căpșuni destinată Japoniei, dar fermierul se așteaptă ca o cantitate semnificativă din producția sa să rămână în Olanda. “Este o oportunitate unică pentru supermarketuri. Acestea pot obține un produs olandez premium cu o aromă excelentă. Dar există și un interes serios pentru export”, explică Van der Wal.

“Producția în seră este întotdeauna destul de stabilă și, prin urmare, oferă clienților certitudine. Și acesta este un lucru foarte important. La urma urmei, culturile din spații protejate sunt mai puțin sensibile la intemperii decât culturile în aer liber, din sudul Europei și Africa de Nord. Totuși, ținând cont de căldura extremă din această vară , nu poți controla totul, nici măcar în seră. Am oprit producția devreme la sera cultivtă cu soiul Sonsation, cu o suprafață de 3,5 hectare de la Kreling Strawberries. Vrem să ne descurcăm mai bine anul viitor pentru că văd Sonsation ca o posibilă urmărire a Elsantei. În orice caz, urmărim îndeaproape toate evoluțiile soiurilor. “

Energia electrică necesară pentru sistemul de iluminat este produsă chiar în ferma Dutch Berries, prin utilizarea biomasei. „Putem folosi toată energia electrică, CO2 și căldură pe care o generează centrala noastră. Cei din lanțul nostru de aprovizionare știu cu siguranță acest lucru. Este doar mai greu să le transmitem cumpărătorilor aceste informații. Supermarketurile, în special, au un rol vital aici”, a mai spus fermierul.

sursa foto: freshplaza.com

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *