Nucile și strugurii din Republica Moldova, exporturi duble pe piața europeană/România, printre clienții principali

nuci, struguri, Republica Moldova, Romania, Uniunea Europeana foto: Pixabay

Exporturile de struguri de masă din Republica Moldova pe piața Uniunii Europene au înregistrat o creștere semnificativă în primele șapte luni ale anului 2024. 

Cantitativ, vânzările pe piața comunitară s-au dublat în intervalul ianuarie – iulie 2024, față de aceeași perioadă a anului 2023. Mai exact, cantitatea a crescut de la 5.015 tone la 12.527 de tone. România și Polonia sunt principalele destinații din Uniunea Europeană pentru strugurii moldovenești, informează FreshPlaza.

Și nucile moldovenești au mare căutare printre clienții europeni. Republica Moldova și-a crescut semnificativ exportul de nuci către Uniunea Europeană, vânzările fiind duble comparativ cu anul anterior, conform viceprim-ministrului și ministrului Dezvoltării Economice și Digitalizării, Dumitru Alaiba.

În primele șapte luni ale anului 2024, Moldova a exportat aproximativ 7.335 de tone de nuci pe piața Uniunii Europene, marcând o creștere de 94,7% față de aceeași perioadă a anului 2023.

Germania a fost cel mai mare importator, cu o cotă de piață de 61,7% din exporturile de nuci ale Moldovei, urmată de România cu 9,4% și Franța cu 8,7%.

Informații suplimentare de la Biroul Național de Statistică al Moldovei, preluate de FreshPlaza, arată o tendință generală de creștere a exporturilor agricole pentru perioada ianuarie – mai 2024. În mod deosebit, transporturile de semințe oleaginoase ( rapiță, floarea soarelui ) au înregistrat o creștere de 1,6 ori, indicând o cerere robustă pe piețele internaționale. 

De asemenea, exporturile de legume și fructe au crescut cu 24,3%, iar sectorul băuturilor alcoolice și nealcoolice a înregistrat o creștere de 13%. Prima jumătate a anului 2024 a marcat, de asemenea, o creștere semnificativă de 65% a exporturilor de fructe uscate, ajungând de la 4 mii de tone la 6,6 mii de tone.

Datele statistice subliniază rolul Uniunii Europene ca partener economic cheie pentru Moldova, piața comunitară absorbind peste 65% din exporturile moldovenești și contribuind cu peste 81% din investițiile străine directe în țară. Acest lucru subliniază poziția Uniunii Europene atât ca investitor principal, cât și ca piață crucială pentru produsele moldovenești, comentează sursa citată. 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

foto: Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *