Nestle intenţionează să desfiinţeze 16.000 de posturi la nivel mondial în următorii doi ani

Nestle anunta concedieri masive Nestle / Sursa foto: Flickr

Noul director general de la Nestle, Philipp Navratil, a anunţat joi că intenţionează să desfiinţeze 16.000 de posturi din întreaga lume în următorii doi ani, în contextul în care grupul elveţian a anunţat o cifră de afaceri la nouă luni în scădere cu 1,9%, până la 65,9 miliarde franci (71 miliarde de euro), transmite AFP, preluată de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

“Lumea evoluează şi Nestle trebuie să se adapteze mai rapid, ceea ce implică luarea de decizii dificile, dar necesare, vizând reducerea efectivelor”, a declarat Philipp Navratil, care a fost numit la conducerea grupului elveţian din domeniul produselor alimentare în urmă cu doar o lună.

Programul de reducere a efectivelor include în special eliminarea a 12.000 de posturi în cadrul birourilor din întreaga lume, “ceea ce va permite realizarea unor economii anuale de un miliard de franci elveţieni până la finalul lui 2027”, adică dublu faţă de cât se estima până acum, a detaliat grupul elveţian într-un comunicat de presă.

La acestea se vor adăuga alte 4.000 de posturi ce vor fi eliminate în cadrul iniţiativelor care se derulează deja şi care vizează creşterea productivităţii pe lanţurile de aprovizionare.

Obiectivul: o economie de 3 miliarde de franci elvețieni

“Astăzi anunţăm că obiectivul nostru este realizarea unor economii de trei miliarde de franci”, faţă de 2,5 miliarde de franci cât estimam anterior, a adăugat Navratil.

Nestle a avut o lună septembrie agitată după concedierea abruptă a directorului general, ca urmare a unei anchete interne privind o relaţie amoroasă cu o subordonată. Francezul Laurent Freixe, care a preluat postul de CEO în urmă cu doar un an, a fost concediat “cu efect imediat” şi înlocuit cu Philipp Navratil, şeful de la Nespresso.

Analiştii se aşteaptă ca Philipp Navratil să readucă stabilitatea în cadrul Nestle. În primele nouă luni ale acestui an, vânzările grupului elveţian au înregistrat o creştere organică de 3,3%, ca efect al majorărilor de preţuri.

Nestle este cea mai mare companie de produse alimentare şi băuturi din lume, prezentă în 189 de ţări şi având peste 300.000 de angajaţi. Grupul Nestle este prezent în România din 1995.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *