Manualul ciocolatei, un volum bilingv, francez-italian, semnat de maestrul ciocolatier belgian Edouard Bechoux. De oferit în dar pasionaților de universul ciocolatei sau cui studiază ideea să o producă și vândă

manuale del ciocolato carte dedicata universului ciocolatei foto: amazon.it

Este de câteva zile pe piață și disponibilă  și online o nouă carte de gastronomie dedicată în întregime ciocolatei, semnată de mestrul ciocolatier belgian Edouard Bechoux, renumit în lumea rarefiată a cofetăriei de înaltă clasă. Il manuale del cioccolato este o ediție bilingvă, franceză și italiană, în care autorul spune că a dorit să condenseze cei 25 de ani de experiență în domeniu.

Nu lipsesc nici rețetele, dar obiectivul maestrului este să ofere în primul rând consultanță, know how,  pentru ca apoi „să lase cititorul să meargă pe propriile picioare, păstrând însă învățăturile primite”.

De ce este interesantă cartea

Lucrarea reprezintă un instrument mai mult sau mai puțin complet pentru cei care doresc să înceapă o afacere de la zero sau chiar pentru cei care lucrează deja cu ciocolata, dar nu reușesc să găsească toate soluțiile de care au nevoie. Un fel de răspuns universal, cu explicații simple, pe înțelesul tuturor, la toate întrebările care pot avea legătură cu producerea ciocolatei.

Lucrarea începe cu sfaturi legate de organizarea spațiilor, pornind de la laborator, trecând prin zona de stocare, s ambalare și, în final, punctul de vânzare. Sunt prezentate toate detaliile necesare pentru deschiderea unui mic laborator de ciocolată sau a unui colț dedicat procesării acesteia, de la ustensilele mici până la echipamentele specializate.

Edouard Bechoux este născut în 1973 și încă din copilărie a fost pasionat de gătit. La 17 ani, însă, decide să urmeze calea patiseriei, pentru ca pe parcurs să descopere universul ciocolatei. A fost dragoste la prima vedere, devenind pasiunea care continuă să îi alimenteze experiențele și dorința de a evolua. În anii ’90 se mută în Italia, unde petrece șapte ani. Aici învață foarte bine limba și descoperă că are o imaginație fără limite, dar mai ales o mare capacitate de a transmite cunoștințele sale. Cu ciocolata își câștigă existența, fiind nevoit să creeze constant idei proaspete, pentru că – așa cum povestește în acest volum – companiile îl plăteau în funcție de vânzări.

Experiența italiană îi permite să se întoarcă în Belgia, iar în 2004 fondează ciocolateria sa din Florenville: „Les chocolats d’Edouard”. Înainte de această nouă lucrare, Edouard a publicat alte volume, atât despre marketingul în domeniul ciocolatei, cât și de rețete, dar lucrarea actuală este de departea cea mai complexă și mai completă.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *