Legume din Grecia, promovate în România, cu ajutorul fondurilor europene / Beneficiar este o asociație de fermieri din insula Creta

legume, grecia, romania, fonduri europene Foto: pexesl.com/@Mark Stebnicki

Legumele produse în ferme din Grecia vor fi promovate pe piața românească, începând chiar din ianuarie 2025, timp de trei ani, în cadrul unui program finanțat în mare parte de Comisia Europeană.

Inițiativa se numără printre cele 75 de programe de promovare a produselor agroalimentare finanțate de Uniunea Europeană, cu aplicare atât în statele membre, cât și în țări din afara blocului comunitar, potrivit datelor publicate recent de Comisia Europeană

Suma totală alocată din bugetul european la nivelul Uniunii Europene este de 142,6 milioane euro, atât pentru programe SINGLE ( derulate de un singur beneficiar ), cât și MULTIPLE ( derulate de mai mulți beneficiari, din cel puțin două state membre ). 

Asociația ATOLI are sediul în localitatea Ierapetra, din sudul insulei grecești Creta. Asociația de fermieri a depus un proiect pentru promovarea legumelor ( proaspete, refrigerate sau uscate ) în România, Polonia și Bulgaria. 

Proiectul a fost aprobat de Comisia Europeană pentru finanțare, numărându-se printre cele 58 de programe SINGLE, a căror finanțare totală este de 94.000.000 de euro.

Valoarea estimată a proiectului care va fi derulat de asociația din Creta este de 3.024.204 de euro, din care 2.116.942,80 de euro, contribuție de la bugetul european.

Pe lista programelor SINGLE nu se regăsesc beneficiari din România.

Campaniile de promovare a produselor agricole din UE sunt concepute pentru a deschide noi oportunități de piață pentru fermierii europeni și pentru industria alimentară în general, precum și pentru a-i ajuta să-și dezvolte afacerile existente.

Există două tipuri de acțiuni de promovare:

  1. Acțiuni desfășurate de organizații europene precum asociațiile comerciale sau interprofesionale, organizațiile de producători sau asociațiile acestora și organismele agroalimentare, cofinanțate de UE.
  2. Acțiuni derulate direct de UE, cum ar fi inițiativele diplomatice ale Comisarului European în țările din afara UE pentru a dezvolta comerțul agroalimentar, participarea la târguri și campanii de comunicare.

Regulile politicii de promovare stabilesc modul în care finanțarea UE poate fi utilizată pentru inițiative de informare și promovare atât în țările UE, cât și în țările din afara Uniunii Europene.

Citește și Ouăle bulgărești, promovate pe piața din România cu ajutorul fondurilor europene / Campania va fi desfășurată de Uniunea Crescătorilor de Păsări din Bulgaria

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *