Iulie, luna cu mai puțin plastic: România, parte a inițiativei internaționale Plastic Free July, prin care se evită producerea a sute de milioane de kilograme de deșeuri

plastic free july, campanie, plastic, romania Sursa foto: Dreamstime

România se alătură și în 2024 inițiativei globale pentru un viitor fără plastic, Plastic Free July. Milioane de oameni din întreaga lume se angajează să reducă utilizarea plasticului în această lună pentru a proteja planeta.

1 iulie marchează începutul campaniei anuale Plastic Free July, o inițiativă globală ce își propune să reducă semnificativ utilizarea plasticului de unică folosință și să promoveze alternative durabile. De 13 ani, oameni din peste 190 de țări se unesc pentru a înlocui paharele de unică folosință, sticlele de plastic și foliile alimentare din plastic pe parcursul a 31 de zile.

Campania Plastic Free July este promovată în România de Green PR Global, subliniind necesitatea acțiunilor globale și în țara noastră pentru a schimba obiceiurile populației și a genera un impact pozitiv asupra planetei. În 2023, peste 89 de milioane de participanți s-au alăturat campaniei globale Plastic Free July, evitând astfel o cantitate impresionantă de 240 de milioane de kilograme de deșeuri din plastic.

Potrivit Programului Națiunilor Unite pentru Mediu (UNEP), aproximativ 36% din plasticul produs la nivel mondial este utilizat pentru ambalaje, inclusiv produse de unică folosință pentru alimente și băuturi, iar circa 85% din acestea ajung la gropile de gunoi. Pe măsură ce negocierile pentru tratatul ONU privind plasticul se apropie de etapele finale, un sondaj recent arată că aproape nouă din zece persoane susțin reguli globale pentru interzicerea plasticului.

„Știm că eforturile de reciclare și curățare nu sunt suficiente pentru a opri creșterea cantității de poluare cu plastic care ajunge la gropile de gunoi, în mediu și, în cele din urmă, în oceanele lumii. Trebuie să închidem robinetul de plastic acum, iar Plastic Free July este ocazia perfectă pentru ca toată lumea să se implice”, a declarat Rebecca Prince-Ruiz, director executiv al Plastic Free Foundation, conform contului de Facebook oficial al campaniei în România.

„Prin dedicarea și angajamentul față de această cauză, sper să putem face o diferență în lume și să avem impact de durată. Evitarea deșeurilor, care începe cu reducerea utilizării produselor din plastic de unică folosință, este esențială pentru a face față acestei crize. (…) Atunci când companiile, brandurile, ONG-urile, antreprenorii, tinerii și toți oamenii din lume își iau angajamentul de a refuza plasticul de unică folosință, acest obicei de 31 de zile determină schimbări și se simt inspirați să fie altfel pentru binele planetei și al generațiilor următoare”, a precizat Mădălina Sandu, fondator și CEO Green PR Global.

Citește și Tiberiu Stoian, CEO al Exonia, producător de ambalaje biodegradabile: Interzicerea BPA în ambalaje va duce inițial la creșteri de prețuri, dar pe termen lung costurile pot scădea / Termenele de tranziție anunțate de CE sunt rezonabile

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *