Filiala rusă a producătorului german de brânzeturi Hochland ar putea prelua controlul asupra brandului local de brânză în saramură „Sirtaki”, deținut de grupul „Neva Milk”. Valoarea tranzacției este estimată între 350 și 400 de milioane de ruble, echivalentul a 3,85–4,4 milioane de euro, potrivit publicației ruse de business Kommersant., citată de Profit.ro.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
- articolul continuă mai jos -
În prezent, Hochland produce în Rusia brandul „Fetaxa”, un concurent direct al „Sirtaki” în retailul local. Preluarea unui brand autohton cu notorietate ar putea reduce presiunea asupra companiei-mamă germane, susțin analiști citați de Kommersant.
Surse din piață confirmă că „Hochland Russland”, parte a grupului Hochland, este în discuții pentru achiziția „Sirtaki”. „Neva Milk” a recunoscut oficial negocierile prin vocea coproprietarului Albert Sufiarov: „În prezent, filiala rusă Hochland este singurul potențial cumpărător pentru „Sirtaki””. Reprezentanții Hochland Russland nu au oferit un punct de vedere pentru publicația rusă.
Bancherul de investiții Ilia Șumov estimează valoarea brandului „Sirtaki” la 350–400 de milioane de ruble (3,85–4,4 milioane de euro).
Fondat în 1994, grupul „Neva Milk” este deținut în proporție de 39,48% de Albert Sufiarov, în timp ce Nadejda Sufiarova controlează 51% din companie. Restul participațiilor, câte 4,76% fiecare, aparțin lui Vladimir Ziukov și Vladimir Gherasimov. În 2024, compania a raportat o cifră de afaceri de 16,85 miliarde de ruble (185 milioane de euro), în creștere cu 7,2%, în timp ce profitul net a scăzut cu 7%, ajungând la 213,8 milioane de ruble (2,35 milioane de euro).
Deși numeroase companii occidentale s-au retras din Rusia după declanșarea războiului împotriva Ucrainei în 2022, Hochland a continuat să își desfășoare activitatea în această țară. Grupul operează în prezent trei fabrici în Rusia, unde are aproximativ 1.600 de angajați.