Universitatea de Științele Vieții „Regele Mihai I al României” din Timișoara, cunoscută și ca Universitatea Agricolă, dispune de aproximativ 2.700 de hectare de terenuri cultivate, solarii și sere, o pescărie, precum și ferme de vaci, porci și păsări. De asemenea, are o livadă de fructe, iar produsele sunt vândute de mulți ani în mai multe supermarketuri din Timișoara și Arad. În 2023, universitatea a inaugurat conceptul Akademica Market, un magazin cu produse agroalimentare obținute din fermele proprii.
„Magazinul s-a deschis pe 6 aprilie 2023. Ulterior, am adăugat aproximativ 70 de produse noi de la Stațiunea Didactică a universității. Feedback-ul este pozitiv, lumea este bucuroasă că găsește produse naturale, bio. Noi garantăm pentru calitatea produselor din magazin. Magazinul aparține universității, de aceea se numește și Akademica Market, fiind sub brandul internațional Akademica Food”, a declarat Alexandru Făgăraș, șeful Akademica Market.
Băcănia, deschisă anul trecut pe drumul ce leagă Calea Torontalului de Calea Aradului, o premieră națională, oferă în jur de 200 de categorii de produse: lactate și carne, legume și fructe, paste făinoase, gemuri, sucuri naturale, miere, pește și vinuri.
„Avem telemea de oaie, telemea de vacă, roșii, castraveți, ardei, vinete, cartofi, ceapă, gulii, sfeclă, fructe, ouă, pește – somn european și cegă. Avem și vinul nostru propriu, îmbuteliat de noi. În plus, colaborăm cu producători locali, oferindu-le materie primă pentru ca noi să comercializăm produsele în magazine”, a mai spus Alexandru Făgăraș.
Akademica Market se extinde în Timișoara
Universitatea de Științele Vieții din Timișoara se pregătește să deschidă un nou magazin Akademica Market, mai aproape de cetățeni, lângă stația de troleibuz din fața universității.
„Anul acesta vom deschide un nou punct de vânzare, într-un loc mai accesibil. Este situat lângă piața Agro Village și va avea și parcare. Va fi identic cu primul magazin, dar construit din containere modulare. Universitatea intenționează să deschidă un alt magazin și în 2025, dar deocamdată suntem în stadiul de discuții”, a mai spus Alexandru Făgăraș.
Conceptul serei de roșii
Lângă Akademica Market se află și o seră de roșii, unde clienții pot să-și culeagă singuri legumele. „Avem patru feluri de roșii, plus roșii cherry. Oamenii pot veni să culeagă roșiile direct din seră. Conceptul este de a reaminti oamenilor cum am fost crescuți. Copiii pot învăța ce înseamnă să culegi o legumă. Ne bucurăm că acest concept are un mare succes, lumea este captivată de această idee”, a adăugat Alexandru Făgăraș.
Produse locale și implicarea studenților
Pe lângă produsele din fermele Universității de Științele Vieții, în Akademica Market se găsesc și produse de la producători locali din județele Timiș, Caraș-Severin și Hunedoara. În magazin există și produse sub marca „Produs în Banat”.
La Universitatea de Științele Vieții din Timișoara studiază peste 6.000 de studenți, majoritatea fiind la Ingineria Zootehnică și Medicină Veterinară. Studenții de la Agricultură, Ingineria Alimentară și Horticultură sunt și ei implicați în proiectul Akademica Market.