În cadrul programului european Proper Diet, cofinanțat de Uniunea Europeană, Plátano de Canarias (Banana de Canaria) a inițiat un proiect-pilot pentru a introduce banana în automatele din școli și licee din întreaga Spanie. Scopul acestui demers este de a încuraja obiceiurile alimentare sănătoase în rândul tinerilor și de a combate obezitatea infantilă, scie EFE Agro.
Proiectul este rezultatul colaborării dintre Asociația Organizațiilor de Producători de Banane din Canare și compania valenciană Tareca, fiind în concordanță cu proiectul de decret al Ministerului Drepturilor Sociale și Consumului din Spania, care vizează restricționarea vânzării de produse de patiserie industrială, băuturi energizante și sucuri îndulcite în unitățile de învățământ.
Automatele – o oportunitate pentru promovarea consumului de fructe
Sergio Cáceres, director de marketing și comunicare al Plátano de Canarias, a explicat că utilizarea automatelor este în creștere, ceea ce poate duce și la o creștere a consumului de fructe, oferind un acces facil pentru consumatorii de toate vârstele.
„Acolo este locul unde copiii sunt expuși la cumpărarea alimentelor”, a spus el, subliniind că, spre deosebire de produsele ultraprocesate, fructele sunt 100% naturale, sănătoase și recomandate pentru o dietă echilibrată.
Cu toate acestea, oficialul a recunoscut că există provocări logistice legate de menținerea prospețimii fructelor în automate. Acest proiect va ajuta la identificarea obstacolelor legate de depozitare, distribuție și rotația produselor, astfel încât inițiativa să poată fi extinsă la nivel național.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
Sprijinul din partea școlilor și campania de conștientizare/ Implicat și fotbalistul Pedri de la F.C. Barcelona
Martín Almendros, directorul unui liceu din Valencia, unul dintre primele centre educaționale care au introdus bananele în automate, a declarat că este esențială implicarea familiilor în educarea copiilor pentru adoptarea unui stil de viață sănătos.
În plus, pentru a crește conștientizarea, Plátano de Canarias a lansat o campanie alături de fotbalistul Pedri (FC Barcelona și echipa națională a Spaniei), promovând obiceiuri sănătoase în rândul copiilor. Elevii și părinții din școala valenciană consideră că Pedri poate fi un model inspirațional, motivând copiii să aleagă fructele din automate în locul altor produse.
Tendințele consumului de fructe în Spania
Conform Raportului privind consumul alimentar în Spania, realizat de Ministerul Agriculturii, Pescuitului și Alimentației al acestei țări, gospodăriile cu cel mai mare consum de fructe proaspete în 2023 au fost:
-
pensionarii (33,57% din consumul total)
-
cuplurile adulte fără copii (15,91%)
-
cuplurile cu copii mari (11,72%)
În schimb, cuplurile cu copii mici se află pe locul cinci din nouă categorii analizate, cu un consum de doar 7,54%.