Congres regional „Vinuri şi bucate dobrogene” la Tulcea

tulce festival foto: g4food.ro

Municipiul Tulcea găzduieşte, zilele acestea, Congresul regional „Vinuri şi bucate dobrogene”, eveniment iniţiat de Organizaţia de management al destinaţiei turistice (OMD) Tulcea şi susţinut financiar de administraţia locală, transmite Agerpres.

Evenimentul a început vineri seara, cu un meniu special pregătit de Ileana Branişte, printre preparate regăsindu-se alăturări de bucate tradiţionale mai rar întâlnite în Deltă, ca de exemplu lapţi şi icre cu pudră de alge sau tochitură de porc cu midii.

„Mi se pare că gastronomia dobrogeană este într-o auto-limitare. În bucătărie mi se spunea de exemplu că sarmalele de berbecuţ nu sunt dobrogene. Dar ele sunt turceşti, iar Dobrogea este o zonă în care au locuit turci, chiar dacă marele nostru egalizator, Ceauşescu, a distrus tot ce înseamnă local, am spus că trebuie adus în discuţie fix acest patrimoniu cultural, ca o provocare”, spune Ileana Branişte.

Multe brânzeturi și sarmale murate

Congresul regional a presupus atât discuţii pe tema turismului, cât şi o expoziţie cu produse realizate în Dobrogea care promovează obiective istorice şi specii de floră şi faună reprezentative pentru judeţul Tulcea. „Brânza noastră este premiată cu medalia de aur de către Federaţia naţională a degustătorilor. Pe partea de brand, ne-am axat pe cetăţi precum Enisala, Dinogeţia, şi se vând mai bine. Pe acidofile, iaurt, smântână, chefir, sana, avem câte o floare din Munţii Măcinului”, a declarat reprezentantul unei societăţi care are o fermă în satul tulcean Traian, Emil Herţea.

Printre produsele bio prezente zilele acestea la expoziţia cu vânzare prilejuită de eveniment au fost şi sarmale murate, publicul putând cumpăra inclusiv cărţi dedicate gastronomiei. „Încercăm să tuşăm ce înseamnă identitatea gastronomică locală, regională, ca parte a unui brand de ţară, ca o componentă importantă a unei destinaţii turistice. Statisticile mondiale arată că enorm de mulţi turişti fac turism gastronomic, nu doar muzeal-cultural, iar gastronomia are o componentă culturală extrem de importantă”, a declarat unul din organizatorii evenimentului, Cosmin Dragomir.

La evenimentul organizat de OMD Tulcea participă jurnalişti şi influenceri din România în domeniul turismului, scopul acestuia fiind transformarea oraşului Tulcea în destinaţie de vacanţă, în condiţiile în care în momentul de faţă este doar oraş de tranzit pentru turişti.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *