Ascensiunea rapidă a Luckin Coffee, un lanț de caffeterii cu capital chinezesc, a început să nască deja întrebări legate de felul în care Starbucks își va putea menține supremația mondială. Ce e sigur, deocamdată, este faptul că i-a lansat deja o provocare: Luckin Coffee țintește piața americană și a deschis deja două locații la New York, mizând pe prețuri reduse și mult ajutor din partea noilor tehnologii. Obiectivul declarat, potrivit publicației de sector foodaffairs.it, este de a replica cel puțin succesul obținut pe piața internă din China.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
- articolul continuă mai jos -
Fondată în 2017, Luckin Coffee a crescut exponențial în China, unde a depășit 24.000 de puncte de vânzare, cucerind o cotă de piață de 30% datorită unui model bazat pe ridicare ultra-rapidă a comenzilor, comenzi exclusiv prin aplicație și prețuri mai competitive decât rivalii.
Potrivit unei analize publicate de experții companiei de consultanță Bernstein, succesul brandului rezidă tocmai în combinația dintre accesibilitate, viteză și calitatea băuturilor. „Interviurile noastre cu clienții Luckin sugerează că aceștia apreciază nu doar prețurile scăzute, ci și viteza serviciului și calitatea produselor”, au declarat analiștii.
Luckin Coffee a depășit deja Starbucks pe piața asiatică
După ce a depășit Starbucks pe piața asiatică, Luckin Coffee debarcă acum în Statele Unite și se pregătește să se lupte cu gigantul din Seattle al el acasă. Lanțul chinezesc, cunoscut pentru strategia sa câștigătoare bazată pe prețuri competitive, tehnologie digitală și model de servire ultra-rapid, a deschis la New York primele locații nu oriunde: una pe Broadway, în Greenwich Village, și alta în cartierul central la modă NoMad.
Potrivit publicației citate, provocarea este clară: să cucerească consumatorii americani, în special pe cei tineri, oferind o alternativă low-cost la prețurile ridicate care domină sectorul de restaurante din New York. Fără mese în local și fără servire la masă, la Luckin se comandă doar prin aplicație, se plătește exclusiv digital, iar ridicarea cafelei are loc în câteva minute. O experiență rapidă, esențială, smart.
Compania chinezească fusese exclusă de pe Nasdaq pentru că a falsificat bilanțurile
Nu este prima dată când Luckin încearcă să pătrundă pe piața americană. În 2019 a depus cerere pentru listarea la Nasdaq, dar în 2020 a fost implicată într-un scandal financiar de proporții legat de falsificarea bilanțurilor. Compania a fost exclusă de la bursă, conducerea a fost înlăturată și a plătit peste 350 de milioane de dolari în sancțiuni.
Cu toate acestea, după o profundă restructurare internă, Luckin a reușit să se redreseze: în 2023 și-a dublat numărul de puncte de vânzare și și-a crescut cifra de afaceri cu 87%, revenind în prim-planul scenei globale. Acum privește către Statele Unite cu un obiectiv ambițios: să cucerească publicul american revoluționând modul în care se bea cafeaua, inclusiv prin integrarea inteligenței artificiale în meniu și în serviciul oferit.