Cofetăriile se pregătesc de Paște: Tot cozonacul sau pasca sunt primele de care întreabă clienții, chiar dacă nu au neapărat poftă de ele / Alții vor cornulețe cu untură și magiun de prune, torturi cu iepurași sau vestitele piersicuțe ale bunicii

cofetarii, paste, cozonac, pasta

Se apropie sărbătorile Pascale, iar românii au început să apeleze la cofetăriile care le pot satisface poftele și umple de bunătăți mesele. Am discutat cu trei cofetării din București pentru a afla mai multe detalii cu privire la produsele dulci căutate de români în această perioadă.

La Mus Mus, pe lângă cozonac și pască, specialistele cofetăriei combină stilul artizanal și diferit față de ceea ce este pe piață cu puțin din tradiționalul cerut totuși de clienți, prin pregătirea de cornulețe cu untură și magiun de prune, care sunt mereu, după cum ne spune co-fondatoarea Sorina Mironescu, „un hit când vine vorba de produse tradiționale”.

De asemenea, de Crăciun au început să facă, după denumirea pe care o dau ei, twist-uri, care sunt un soi de babka, o alternativă la cozonac, cu umplutură de unt ars, zahăr brun și scorțișoară, iar cealaltă variantă fiind cea cu Nutella și ciocolată.

Totodată, oamenii vor, pe lângă preparatele tradiționale, torturi mici, pentru că în general atunci când vine vorba de sărbători, mesele sunt destul de pline. „Preferă variante mai mici, ca să poată gusta din toate”, ne mai spune Sorina, care mai adaugă faptul că au existat, de asemenea, comenzi ieșite din comun pentru această perioadă. Acestea au fost venite de la mămici care au cerut torturi cu decoruri în formă de iepurași cu urechiușe pentru copiii lor.

Pe de altă parte, cofetăria Sweet Temptation își înmulțește în această perioadă comenzile de mini prăjituri și coșulețele care conțin cele două produse tradiționale, cozonacul și pasca. Aceste pachete pot să mai conțină și produse precum sărățelele, potrivit Ramonei Roșca, cofetar.

O altă cofetăreasă, care nu a dorit să își dea numele, ne-a transmis că „vestitele piersicuțe, nostalgicele piersicuțe ale bunicilor”, reprezintă unele din produsele cele mai apreciate de clienți în această perioadă. Tot ea ne-a spus că, pe lângă cozonacul însiropat și cel clasic, există cerere și pentru „cozonacul care conține tot ce își dorește clientul”.

Cozonacul face parte, în continuare, din tradiție

Deși cei mai mulți oameni care sună la cofetării întreabă prima dată de cozonac sau pască, totuși acestea reprezintă mai mult o tradiție a românilor de a le avea pe masa de sărbătoare și nu neapărat o poftă a lor, potrivit Sorinei Mironescu.

„Cred că am ajuns la un nivel mixt, foarte greu se trece peste tradiționalul cozonac și peste pască, chiar dacă oamenii nu consumă, este un simbol cozonacul… în continuare se caută”, a declarat co-fondatoarea cofetăriei Mus Mus, pentru G4Food.

De asemenea, oamenii se arată a fi deschiși să încerce și alt tip de prăjituri, de patiserie, pentru a-și da seama dacă li se potrivește sau nu. „Am ajuns la un nivel, un compromis să zic așa, între tradițional și elemente mai noi”, a precizat Sorina.

Coș cu bunătăți de la Sweet Temptation.

Despre acest echilibru dintre tradițional și nou ne-a vorbit și Ramona Roșca, de la Sweet Temptation. Clienții nu se despart de ideea de tradițional, această cofetărie încercând să țină acest gust viu, păstrând umpluturile tradiționale pentru cozonaci. „Încercăm să ținem produsele cât mai aproape de gusturile copilăriei”, a explicat ea.

Devine desertul cu fructe popular în România?

Există în ultima vreme anumite deserturi tot mai comandate în rândul cofetăriilor, anume cele bazate pe fructe.

„Am încercat să combinăm un pic de tradițional, cu ceva franțuzesc, Fraisier Cake… elementele din diplomatul clasic cu niște gusturi franțuzești… înconjurat de căpșuni și are un look mai drăguț, mai festiv”, a menționat Sorina Mironescu.

Tort cu fructe de la Mus Mus.

Deși există mulți clienți care preferă ciocolata, aceasta este reprezentativă pentru sezonul rece și poate uneori să pice mai greu la stomac. Astfel, oamenii încep ușor, ușor, odată cu sosirea sezonului cald, să se îndrepte spre ceva mai fresh, cu fructe.

De asemenea, reprezentanta Sweet Temptation scoate în evidență faptul că oferă o prăjitură cu gust tropical și alte prăjituri sau eclere cu vanilie, punând accent pe faptul că, odată cu instalarea anotimpului cald, oamenii optează mai mult pentru astfel de preparate.

Sursa foto: Mus Mus/Sweet Temptation

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *