Rezultatele Coca-Cola depășesc estimările, datorită creșterii vânzărilor de băuturi fără zahăr și a ambalajelor de dimensiuni mai mici

coca cola, vanzari peste asteptari si strategii de adaptare la piata Sursa foto: Flikr

Coca-Cola își menține obiectivele anuale de vânzări și profit, în ciuda dificultăților actuale de pe piețe și va investi în ambalaje mai mici pentru a crește accesibilitatea produselor sale. Dar pe piețele internaționale competiția cu brandurile locale devine tot mai acerbă, potrivit unei analize a agenției Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

Rezultatele Coca-Cola (KO.N) pentru al treilea trimestru au depășit așteptările de pe Wall Street, datorită cererii constante pentru băuturile fără zahăr și pentru brandul Fairlife în Statele Unite, precum și pentru sucurile sale carbogazoase în anumite piețe internaționale, în pofida unei tendințe globale de consum prudent.

Compania a menținut țintele anuale privind vânzările și profitul, deși directorul general James Quincey a avertizat asupra unui context economic dificil — veste care a dus la o creștere de 3% a acțiunilor marți.

„Accesibilitatea și valoarea sunt esențiale, iar noi înțelegem asta. Este important să găsim pachetele potrivite la prețurile potrivite, pentru a ne păstra consumatorii”, a declarat pentru Reuters directorul financiar John Murphy.

Urmează o versiune îndulcită cu zahăr de trestie

Coca-Cola, care urmează să lanseze în SUA o versiune a băuturii sale clasice îndulcită cu zahăr din trestie în sezonul de toamnă, intenționează să ofere doze mini de 7,5 uncii (aprox. 220 ml), la un preț mai mic de 2 dolari în magazinele de proximitate, pentru a atrage consumatorii cu venituri reduse.

Pentru clienții cu venituri mai mari, compania a investit în băuturi fără zahăr și în produse premium, precum băuturile energizante Powerade, și a crescut capacitatea de producție a laptelui Fairlife în SUA.

India și China vin din urmă cu mărci locale

Conducerea Coca-Cola a declarat, într-o conferință post-publicare a rezultatelor, că o competiție tot mai intensă din partea mărcilor locale în piețe precum India și China creează dificultăți suplimentare.

„Vedem o schimbare generală către o mai mare „localizare”, nu doar din motive de competiție, și nu este doar o chestiune de accesibilitate”, a explicat CEO-ul James Quincey.

Volumul vânzărilor a crescut în regiunea Europa – Orientul Mijlociu – Africa, a rămas constant în America Latină și America de Nord, dar a scăzut cu aproximativ 1% în zona Asia-Pacific în al treilea trimestru.

Potrivit CFO-ului Murphy, cererea tot mai mare pentru produse cu conținut redus de calorii a influențat vânzările băuturii emblematice Coca-Cola.

Consumatorii americani au devenit mai preocupați de sănătate — un fenomen accentuat de creșterea utilizării medicamentelor pentru slăbit, dar și de mișcarea „Make America Healthy Again” promovată sub administrația președintelui Donald Trump.

Veniturile celui mai mare producător de băuturi din lume au ajuns în trimestrul al treilea la 12,46 miliarde de dolari, depășind estimările de 12,39 miliarde, potrivit datelor compilate de LSEG.

La fel ca rivalul său PepsiCo (PEP.O), Coca-Cola se așteaptă ca veniturile și profitul să beneficieze de pe urma deprecierii dolarului.

La începutul lunii, PepsiCo a raportat, la rândul său, rezultate peste estimări, datorită creșterii pe piețele internaționale și a cererii pentru băuturi mai sănătoase, accentuând totodată strategia de a oferi ambalaje mai mici și mai accesibile pentru gustările sărate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *