Combinația de arome dulci și picante, numită „swicy”, câștigă popularitate în lumea culinară, înlocuind tendința anterioară bazată pe dulce și sărat, transmite Today.com.
Această nouă tendință este evidentă în diverse restaurante și magazine alimentare, unde meniurile includ acum produse precum miere picantă, băuturi și sosuri dulci și picante.
Aceste arome sunt preferate în principal de consumatorii din generațiile mileniali și Gen Z. Cercetările de piață arată o creștere semnificativă a asocierilor dulci și picante, iar mierea picantă va fi, potrivit estimărilor, o aromă de top până în 2027. Mai mult, potrivit firmei de cercetare de piață Datassential, asocierile dulci și picante din meniuri au crescut cu 38% în ultimul an în America.
Lanțuri majore precum Pizza Hut, Chick-fil-A, Arby’s și Outback Steakhouse au încorporat în meniurile lor produse „swicy”. Mărci precum Torani și Monin răspund, de asemenea, la această tendință, oferind siropuri picante și alte produse care pot fi folosite atât în băuturile alcoolice, cât și în cele nealcoolice.
Torani, la fel ca aproape toate mărcile, se concentrează pe „ceea ce vrea consumatorul de mâine și pe tendințe”, spune Andrea Ramirez, manager în cadrul companiei. „62% dintre consumatori apreciază sau iubesc picantul. Dar dacă te uiți la generația Z și la cei mai tineri mileniali, le place și mai mult. De aceea vedeți diferite produse care se adresează lor. Consumatorii mai tineri cer arome care nu sunt doar de o singură notă. Ele bifează mai multe căsuțe pe limbă”, a adăugat Ramirez.
Bucătarii și experții culinari consideră această tendință ca fiind o evoluție naturală în căutarea unor arome echilibrate. Trendul reflectă o schimbare culturală mai amplă către arome mai complexe și mai diverse, influențată de bucătăriile internaționale și determinată de generațiile mai tinere care caută experiențe gustative mai dinamice.
Pandemia a alimentat și mai mult acest interes, pe măsură ce oamenii au experimentat tot mai mult cu gătitul acasă.