„Prăjitoria cu poveşti” s-a înfiinţat în 2021 ca întreţinere socială de inserţie, iar 90% din profit se reîntoarce către comunitate, astfel că în cadrul afacerii se pot califica tineri din grupuri vulnerabile în meseria de baristă, notează Ziarul Financiar.
Denissa Voicu a intrat în antreprenoriat în urmă cu circa 20 de ani, când a vrut să meargă pe cont propriu. A urmat-o în acest demers pasiunea pentru cărţi, la care s-a alăturat apoi şi pasiunea pentru cafea. În pandemie însă, a descoperit un proiect de antreprenoriat social, şi când a documentat procesul a descoperit că i se potriveşte perfect.
Aşa a luat naştere „Prăjitoria cu Poveşti”, din Câmpina, un concept de cafenea „3 în 1”. Aici, cafeaua este prăjită și vândută mai apoi, atât online, cât şi în cafenea. Meniul nu se oprește doar la această băutură, însă pentru că există și o gamă variată de ceaiuri.
„Prăjitoria cu Poveşti s-a înfiinţat în 2021 ca întreţinere socială de inserţie, deci este un SRL, dar care funcţionează mai mult ca un ONG, în sensul că noi, pe lângă produsele de bună calitate pe care le avem, facem şi diferite evenimente culturale, educative şi încercăm să informăm oamenii despre cafeaua de specialitate”, a declarat Denissa Voicu.
Cafeneaua a fost deschisă în martie 2022. Denissa Voicu povesteşte că a decis să lanseze un astfel de proiect în Câmpina pentru că îi place zona, consideră că este un oraş cu potenţial şi crede că micile comunităţi merită mai multă atenţie din partea locuitorilor.
„De asemenea, 90% din profit se reîntoarce în cauze, iar asta înseamnă că noi calificăm tineri din grupuri vulnerabile în meseria de barista”, a povestit Denissa Voicu.
„Este foarte greu să lucrezi cu grupuri vulnerabile şi legile nu prea ne ajută în acest sens”
„Până acum am lucrat cu cinci tineri din centre de plasament pe care i-am calificat în meseria de barista, iar ei au făcut aici un fel de stagiu de pregătire. Este foarte greu să lucrezi cu grupuri vulnerabile şi legile nu prea ne ajută în acest sens pentru că sunt foarte stufoase, foarte complicate, dar a fost frumos. Încercăm în continuare să pregătim şi alţi tineri”, a explicat Denissa Voicu.
Cafeaua prăjită a Prăjitoriei cu Poveşti este vândută atât online, cât şi în băcănii din ţară, inclusiv din Râmnicu Vâlcea sau Focşani.
„Organizăm evenimente cam de două ori pe lună în medie. Au fost luni în care am făcut şi mai multe, patru-cinci, altele în care nu am făcut deloc. Am făcut lansări de carte şi miniconcerte. (…) Am creat o mică comunitate pe care aşteptăm să crească de la o zi la alta, dar în mod organic. Nu vrem să renunţăm la calitatea produselor, nu vrem să renunţăm la calitatea evenimentelor şi atunci e mai greu”, a menționat ea.
Sursa foto: Facebook Prajitoria cu povesti