APIA lansează Portalul unic al solicitanţilor de sprijin în agricultură

apia-lanseaza-portalul-unic-al-solicitantilor-de-sprijin-in-agricultura Sursa foto: Inquam Photos/George Călin

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) a semnat contractul de finanţare pentru proiectul “Portal unic al fermierilor solicitanţi ai sprijinului în agricultură”, un demers strategic de digitalizare destinat simplificării accesului fermierilor la serviciile publice gestionate de agenţie, transmite Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

Conform unui comunicat al APIA, proiectul este finanţat prin Programul Creştere Inteligentă, Digitalizare şi Instrumente Financiare 2021-2027 (PoCIDIF), Prioritatea 2 – Digitalizarea administraţiei publice centrale şi a mediului de afaceri, şi are o valoare totală eligibilă, inclusiv TVA, de 93,583 milioane lei. Din această sumă, 70,14 milioane lei reprezintă finanţare nerambursabilă FEDR, iar 23,443 milioane lei provin din bugetul naţional.

Implementat pe o perioadă de 3 ani, proiectul vizează transformarea digitală a principalelor servicii publice oferite de APIA, precum: administrarea şi plata schemelor de sprijin pentru fermieri; emiterea licenţelor de export-import pentru produse agricole; gestionarea şi plata rentei viagere.

“Transformarea digitală a serviciilor APIA presupune nu doar modernizarea interacţiunii cu beneficiarii, ci şi creşterea capacităţii instituţionale de a răspunde nevoilor acestora. Portalul unic va fi interoperabil cu alte sisteme informatice publice şi va permite accesul facil, rapid şi sigur la informaţiile şi serviciile necesare, chiar şi pentru utilizatorii cu competenţe digitale reduse. Totodată, proiectul include componente de formare profesională pentru personalul APIA, pentru a asigura operabilitatea optimă a noului sistem”, a declarat directorul general al APIA, Gabriela Nicoleta Andrei, citată în comunicat.

Noua platformă va permite o relaţionare simplificată între instituţie şi beneficiari, reducând semnificativ birocraţia şi timpul necesar pentru depunerea cererilor sau obţinerea de documente relevante, subliniază sursa citată.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *