Ambalaje mai sustenabile pentru hrana animalelor – o preocupare comună a producătorilor, dar și a noilor generații de clienți

ambalaje sustenibile, mancare animale, petfood, reciclare, compostare Sursa foto: Pexels

Pe măsură ce narațiunea sustenabilității continuă în industria alimentelor pentru animale de companie, procesatorii și furnizorii continuă să aibă inițiative care reflectă angajamentul lor de a îmbunătăți operațiunile de producție, care afectează oamenii, animalele de companie și planeta. Aceste acțiuni includ angajamente pentru bunăstarea angajaților și a comunităților în care locuiesc, utilizarea surselor sustenabile pe tot parcursul lanțurilor lor de aprovizionare și utilizarea responsabilă a resurselor. Nu este suficient să produci doar hrană sănătoasă și nutritivă pentru animale de companie; este esențial ca acele procese de producție să nu aibă efecte negative, susține Petfood Processing.

Ambalajele sunt analizate atent

Într-un efort de a descompune aceste inițiative macro de sustenabilitate în misiuni micro, părțile interesate din industrie recunosc necesitatea de a analiza atent piesa de puzzle reprezentată de ambalaje.

„Am ajuns să înțelegem că industria animalelor de companie produce 300 de milioane de lire din ambalaje pentru hrană de animale de companie în fiecare an, iar 99% dintre acestea ajung în gropile de gunoi”, a spus Ali Boden, manager senior de ambalaje pentru Pet Sustainability Coalition, Boulder, Colorado. „Aceasta se datorează în principal faptului că majoritatea hranei pentru animale de companie și gustările sunt ambalate în pungi și saci flexibili din materiale multiple care nu pot fi reciclate ușor.”

Pentru a reduce impactul potențial asupra mediului al ambalajelor pentru hrană de animale de companie – care rămân esențiale pentru protejarea integrității, siguranței și duratei de valabilitate a alimentelor pentru animale – procesatorii iau în considerare opțiuni sustenabile, inclusiv ambalaje reciclabile și compostabile.

Cererea consumatorilor

Deși decizia de a căuta și utiliza ambalaje sustenabile aparține procesatorului de hrană pentru animale de companie, presiunea de a adopta soluții mai sustenabile implică adesea un efect în cascadă. Consumatorii cer schimbare și au așteptări mari de la brandurile pe care aleg să-și cheltuiască banii – în special consumatorii mai tineri. „Consumatorii sunt forța motrice finală pentru ambalaje sustenabile”, a spus Alex Dam, vicepreședinte executiv al Thanh Phu Packaging Co., din Vietnam. „Ei doresc ambalaje mai prietenoase cu mediul, în special consumatorii mai tineri. Această nouă generație de consumatori valorizează brandurile care oferă produse bune menținând în același timp o amprentă ecologică sustenabilă.”

Conform sondajului recent „2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey” realizat de ALPLA Group, o companie globală de ambalaje din plastic, consumatorii cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani sunt dispuși să facă eforturi suplimentare în termeni de distanță, acceptare și preț pentru a achiziționa produse care vin în ambalaje mai prietenoase cu mediul.

În plus, 54% dintre consumatorii mai tineri își bazează întotdeauna sau des deciziile de achiziție pe ambalaje sustenabile, comparativ cu 33% dintre consumatorii cu vârste de 35 de ani și peste și 25% dintre consumatorii cu vârste de 55 de ani și peste. Aproape jumătate (48%) dintre consumatorii mai tineri au notat că ambalajele nesustenabile reprezintă deseori sau întotdeauna un impediment atunci când vine vorba de achiziționarea acelui produs.

Mulți dintre acești consumatori sunt dispuși să plătească mai mult pentru produse ambalate sustenabil. Șaptezeci și nouă la sută dintre consumatorii mai tineri chestionați au spus că ar plăti mai mult pentru ambalaje ecologice, majoritatea acestui grup afirmând că ar cheltui până la 25% mai mult. Acest lucru este comparat cu doar 56% dintre consumatorii cu vârste de 35 de ani și peste și 41% dintre consumatorii cu vârste de 55 de ani și peste.

Când vine vorba de cumpărătorii de hrană pentru animale de companie, impulsul către alternative de ambalare sustenabile este de asemenea puternic. Conform Mintel din Londra, 56% dintre proprietarii de animale de companie doresc ca ambalajele pentru hrană de animale să fie mai ușor de reciclat, iar 55% dintre proprietarii de animale de companie preferă să cumpere branduri de hrană pentru animale de companie care lucrează activ pentru a-și limita impactul asupra mediului.

„Nu este un secret că, în zilele noastre, consumatorii cer produse mai sustenabile”, a spus Jacob Reinke, manager de marketing, Amcor Flexibles North America. „Acum trebuie să ne gândim la următoarea generație care va începe să câștige și să își crească puterea de cumpărare: Milenialii și Generația Z. Aceste grupuri sunt extrem de preocupate de produse și inițiative sustenabile. Șaptezeci și șapte la sută din această categorie demografică afirmă că ar trece la un produs mai sustenabil și ar plăti mai mult pentru acesta. Așadar, impulsul pentru sustenabilitate nu va dispărea prea curând – este aici să rămână, să crească și să se adapteze la diferite inițiative.”

Reacția procesatorilor

Procesatorii de hrană pentru animale de companie iau în considerare cererile proprietarilor de animale de companie de a oferi astfel de alternative de ambalare și transmit aceste așteptări mai departe pe lanțul lor de aprovizionare.

„A fost într-un fel o cerere în cascadă”, a explicat Reinke. „Consumatorii au pus presiune asupra comercianților cu amănuntul pentru produse mai sustenabile. Comercianții cu amănuntul au presat producătorii pentru produse și ambalaje mai sustenabile. La rândul lor, producătorii au presat toți furnizorii lor de inputuri pentru a satisface nevoile comercianților cu amănuntul și ale consumatorilor.”

Fie că motivul este cererea consumatorilor sau doar din dorința de a face ceea ce este corect, mulți procesatori de hrană pentru animale de companie au inițiative de sustenabilitate ca parte a obiectivelor lor corporative pe termen scurt și lung. Petcurean din Chilliwack, British Columbia, a emis anul trecut al treilea raport anual de Impact asupra Sustenabilității, detaliind inițiativele sale de mediu, sociale și caritabile, inclusiv alternative de ambalare. Compania și-a stabilit ca obiectiv să facă tranziția majorității pungilor sale către materiale reciclabile până în 2025. În octombrie 2023, unul dintre produsele de mâncare pentru câini a ieșit de pe linia de producție în pungi noi reciclabile. Pungile reciclabile prezintă logo-ul How2Recycle împreună cu instrucțiuni de reciclare. Compania va trece toate rețetele existente la noile pungi reciclabile pe măsură ce materialele vor fi reorganizate.

Petcurean este una dintre cele 14 companii de procesare și distribuție a hranei pentru animale de companie care au semnat Angajamentul de Ambalare al Coaliției pentru Sustenabilitate a Animalelor de Companie. Companiile și-au luat angajamentul public de a face tranziția ambalajelor lor la formate reciclabile, reîncărcabile sau compostabile până în 2025. Petcurean, alături de Canidae, Earth Animal, Instinct și Primal Pet Foods, a fost una dintre companiile originale care au semnat angajamentul inițial în 2022.

„De la aderarea la Angajamentul de Ambalare, multe (firme) au lansat noi formate de ambalaje reciclabile sau au dezvoltat noi relații cu furnizorii de ambalaje pentru a oferi opțiuni reciclabile sau compostabile”, a spus Boden.

Posibilități de ambalare

Procesatorii care caută ambalaje sustenabile, în special opțiuni reciclabile, au o serie de opțiuni pe care le pot lua în considerare. Dar cheia pentru a găsi soluții care se potrivesc cel mai bine nevoilor produsului de hrană pentru animale de companie și operațiunilor existente ale procesatorului este să considere furnizorii de ambalaje ca parteneri activi în proces.

„Totul este despre colaborare”, a spus Tim Kieny, vicepreședinte de Marketing Strategic, TC Transcontinental Packaging, Chicago. „Nu există o soluție universală. Procesatorii de hrană pentru animale de companie pot colabora cu furnizorii lor de ambalaje, pentru a înțelege opțiunile lor și a selecta alegerea sustenabilă potrivită pentru situația și aplicația lor particulară.

Amcor, de pildă, a proiectat o linie de materiale, care se concentrează pe includerea polietilenei. Acest produs, AmPrima, este conceput pentru a fi reciclat la punctele de colectare din magazine, dacă sunt curate și uscate. Multe state americane solicită utilizarea rășinilor reciclate post-consum în ambalaje

Industria hranei pentru animale de companie se îndreaptă către utilizarea unor ambalaje mai pregătite pentru reciclare, dar există provocări legate de dimensiunile pachetelor. Pachetele de hrană pentru animale de companie și gustări variază de la mai puțin de 1 lb până la pachete mari de boabe care ar putea cântări 40 până la 50 lbs. Ambalajele pregătite pentru reciclare trebuie să fie capabile să reziste greutății produsului. În plus, integritatea ambalajului trebuie să fie capabilă să mențină calitatea și siguranța produsului. „Ambalajele sustenabile trebuie să protejeze produsul exact așa cum au făcut întotdeauna ambalajele existente”, a spus Reinke, reprezentantul unuia dintre producători. „În plus, orice mirosuri neplăcute sau degradare a prospețimii ar putea afecta gustul sau acceptarea. Animalele de companie au un simț al mirosului foarte dezvoltat și pot detecta aceste lucruri mult mai ușor și mai rapid decât oamenii. Industria ambalajelor încearcă să depășească aceste obstacole de ani de zile.

„Noile ambalaje pot necesita de asemenea actualizări și modificări ale liniilor de procesare”, a adăugat Reinke. „Trebuie să existe o legătură puternică de parteneriat între procesatorii de hrană pentru animale de companie și furnizorii de ambalaje pentru a obține succesul.”

Considerații privind compostabilitatea

Ambalajele compostabile au propriul set de provocări, iar mulți spun că nu sunt de nivelul soluției sustenabilă pe care o reprezintă ambalajele pregătite pentru reciclare. „Infrastructura de compostare din Statele Unite este extrem de limitată, în special când te uiți la facilitățile care permit colectarea și procesarea ambalajelor compostabile”, a spus Reinke.

„Materialele compostabile sunt în general potrivite pentru pachete de dimensiuni mici și greutate redusă, bazate pe caracteristicile de performanță ale materialului”, a spus Dam. „În plus, ambalajele compostabile au opțiuni limitate de barieră la oxigen și umiditate – proprietăți de bază pe care majoritatea aplicațiilor alimentare le necesită.”

Ambalajele compostabile duc adesea la o durată de valabilitate limitată a produsului și necesită condiții specifice de depozitare și distribuție, a explicat Dam. „În final, există o întrebare mai mare cu privire la materialele compostabile – în ce condiții sunt ele cu adevărat compostabile?” a adăugat el.

TC Transcontinental Packaging oferă portofoliul său vieVERTe® compostabil, care include produse compostabile certificate industrial BPI, oferind o soluție sustenabilă pentru ambalare prin devierea de la gropile de gunoi.

Ajutând consumatorul

Desigur, producătorii de hrană pentru animale de companie își pot face partea oferind opțiuni de ambalare sustenabile, cum ar fi ambalajele pregătite pentru reciclare și compostabile, dar depinde de consumator – părintele animalului de companie – să închidă cercul și să țină acele ambalaje departe de groapa de gunoi. Realizarea acestui lucru începe cu comunicarea cu consumatorii.

„Comunicarea care continuă să educe consumatorii este vitală”, a spus Reinke. „În prezent, majoritatea consumatorilor sunt încă destul de confuzi cu privire la ceea ce poate fi reciclat și ceea ce nu poate fi reciclat. În plus, există o lipsă de încredere, la generațiile mai tinere, în ceea ce va fi cu adevărat reciclat.” Utilizarea etichetelor „Cum să reciclezi” și „Cum să compostezi” pe ambalaj este o parte importantă a educației consumatorilor. Etichetele le spun consumatorilor dacă materialul poate fi reciclat sau compostat și unde poate fi făcut acest lucru.

„Consumatorii trebuie să învețe să caute o etichetă ‘te rog reciclează’ sau ‘te rog compostează acasă’ și să fie capabili să identifice etichetele How2Recycle”, a spus Boden.

Furnizorii de ambalaje pot utiliza verificarea de la terți pentru a dovedi că ambalajele lor sunt într-adevăr reciclabile sau compostabile. După aceea, trebuie să le spună consumatorilor ce să facă în continuare.

„Informațiile trebuie să fie clare”, a spus Katie Ireland, inginer de ambalaje pentru CRB din Kansas City. „Este produsul reciclabil sau compostabil? Fiecare piesă a ambalajului este corect etichetată ca reciclabilă sau compostabilă? Etichetele ‘Cum să’ se scanează corect astfel încât consumatorul să-și poată duce componentele ambalajului la destinația potrivită pentru ciclul de viață final, conform designului?

„Pachetul trebuie marcat corespunzător pentru ca utilizatorul să știe în ce flux de reciclare trebuie să intre fiecare piesă a ambalajului pentru a fi reciclată sau compostată”, a adăugat ea. „Identificarea corectă a fiecărui material pentru consumatorul final, pentru ca materialele de ambalare să ajungă în canalele respective pentru a fi gestionate corect este importantă pentru ca un sistem circular să funcționeze.”

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Sursa foto: Pexels

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *