Agroland Business System a anunțat că transformă moara de furaje din Caransebeș pentru a deveni prima moară de furaje din România certificată organic, sub noua entitate Agroland Organic. Această investiție de 200.000 euro se axează pe renovarea echipamentelor pentru a deservi numărul semnificativ de fermieri din Banat care cultivă organic, reducând dependența de morile necertificate sau de importurile costisitoare din Austria și Belgia.
Furajele, destinate atât fermelor, cât și magazinelor, vor fi primele furaje organice comerciale produse în România.
„Vă vorbesc despre fabrica de nutrețuri combinate de la Caransebeș pe care am luat hotărârea anul acesta să o autorizăm și să o trecem cumva în producția de produse organice. Asta o să ne întregească și nouă activitatea pe zona de agribusiness pentru că noi deja vindem produse organice către fermele care produc în acest sistem și, bineînțeles, va întregi activitatea noastră prin achiziția de cereale și produse organice de la fermieri pentru producția de la Caransebeș”, a declarat Florin Radu, CEO Agroland Agribusiness, în cadrul conferinței.
Totodată, a fost subliniată importanța adaptării la noile realități și necesități ale pieței, evidențiind capacitatea și strategia lor actuală.
„Capacitatea silozurilor este de 10.000 de tone, capacitatea de producție e tot cam 10.000 de tone pe an, pentru că există anumite zone sugrumate din cauza tehnologiei vechi, unde o să umblăm pe parcurs în funcție și de cererea pieței. Această unitate de producție va avea două linii de desfacere: una pentru uz gospodăresc, pentru familii și pentru zona de gospodărie, și cealaltă linie va fi pentru fermele care produc deja în regim organic, fermele noastre, și, bineînțeles, și alte ferme. Putem să vindem și către alte ferme. Am observat că există la ora asta cumva o discrepanță între producția de cereale bio și achiziție. Marii achizitori sunt din Occident și, în ultima perioadă, au oferit prețuri din ce în ce mai slabe, le-au dus cumva aproape de zona de produs convențional. Prin asta, noi vrem să ajutăm cumva și agricultura din România și, în special, oamenii care se străduiesc să cultive și să obțină culturi sănătoase pentru familiile noastre. Deci scopul nostru este să achiziționăm din piața din România și să vindem tot în piața din România, cam asta e ideea noastră”, a continuat Florin Radu.
Cu toate că piața produselor bio va continua să crească și în România, există dificultăți întâmpinate de către fermieri în comercializarea produselor lor.
„După cum știți, viitorul pieței produselor bio și în România este în creștere, pentru că există niște directive ale Uniunii Europene, suprafețele trebuie să crească până în 2030. Teoretic, ar trebui să ajungem la 25%, dar nu o să fie, suntem încă la 7% și probabil că o să fie din ce în ce mai greu să crească în această zonă, dacă nu ajutăm din interior. Am vorbit cu foarte mulți fermieri care cultivă bio și se plâng că nu au unde să facă desfacerea pentru că marile fabrici din Occident s-au îndreptat către fermierii lor, care au crescut rapid în ultima perioadă. Sunt țări care deja au depășit 30% din suprafețele cultivate în bio și atunci cumva s-a mutat cererea către acea zonă, nefiind mai departe, am rămas doar cu desfacerea de cereale și nu pe un produs sau un semi-produs. De fapt, asta ar fi cheia noastră, ca zonă agricolă, să trecem cumva de la furnizarea de materie primă pentru alte zone la produse”, a spus Florin Radu.
Acest concept abordat de către Agroland își propune să ajute micile gospodării, cât și fermierii mai mari, să își producă singuri hrană sănătoasă.
„De ceva timp ne gândim că tradiția românească este clădită pe sănătatea familiei și pe sustenabilitatea gospodăriei. Noi încercăm să ducem și gospodăriile mici către zona care își produc singure hrana, dar să fie și sănătoasă, și, totodată, să încurajăm fermierii mai mari să producă produse sănătoase pentru piața din România”, a anunțat Florin Radu.
Pe lângă această investiție, Agroland va achiziționa un mic producător de ouă ecologice, cu o producție zilnică de 10.000 de ouă, având ca scop producerea a aproximativ 3 milioane de ouă anual. Cu o cotă de 2,5% din piața de ouă ecologice și cu un potențial de creștere până la 20%, obiectivul pentru Agroland este să devină cel mai mare producător de ouă ecologice din România.
„Cred că, astăzi, sau anul acesta mai exact, am găsit principala cale prin care noi putem intra pe această nișă și anume să facem prima achiziție a unei ferme de găini crescute în sistem ecologic din România, discutăm aici de o fermă relativ mică”, a declarat Andrei Pintur, CEO Agroland Genetics.
În ciuda dificultăților întâmpinate în ultimii patru ani, Agroland are intenția de a deveni unul dintre principalii producători de ouă bio la nivel național.
„Astăzi discutăm de peste 6-7 milioane de ouă comercializate în ultimele 10 luni. Evident că nu ne oprim aici, patru ani de zile au fost ani destul de dificili, cu investiții și eforturi foarte mari, dar sunt convins că targetul și intenția noastră este aceea de a deveni unul dintre primii trei producători de ouă la nivel național”, a comunicat Andrei Pintur.
Acesta a transmis și condițiile certificării unei ferme ecologice.
„Este tot mai dificil să-ți certifici astăzi o fermă ecologică, o fermă bio, și atunci am găsit o oportunitate de a face o achiziție, pentru că sunt tot felul de cerințe, tot felul de standarde impuse de către Uniunea Europeană și de către DSVSA, prin care ți se solicită să ai undeva la 6 păsări pe metrul pătrat în interiorul adăpostului și undeva la 4 metri pătrați alocați pentru fiecare pasăre în parte în exterior, mai exact pășune. Trebuie și acea pășune să fie certificată și hala respectivă să fie certificată și, inclusiv astăzi, când discutăm, puicuțele cu care vom popula ulterior halele respective trebuie să fie și acelea certificate bio, ca să zic așa”, a explicat el.
Sursă foto: G4Food