În 2024, Complice.ro, curator şi furnizor de experienţe pentru persoane fizice şi companii, menţine vânzările la un nivel constant de 850.000 euro, similar anului precedent, în contextul creşterii cu 30% a numărului de clienţi. Cazare şi degustare de vinuri la cramă a fost cea mai aleasă experienţă de către clienţii persoane fizice, urmată de experienţa în simulatorul de zbor. Valoarea medie a comenzii se situează în jurul valorii de 410 euro, transmite News.ro.
”În 2024, Complice.ro, curator şi furnizor de experienţe pentru persoane fizice şi companii, menţine vânzările la un nivel constant de 850.000 euro, similar anului precedent, în contextul creşterii cu 30% a numărului de clienţi. Această dinamică subliniază o schimbare în comportamentul de achiziţie al companiilor, care prioritizează optimizarea bugetelor. Experienţa „cazare şi degustare de vinuri la cramă” domină în 2024 topul celor mai alese experienţe de către clienţii persoane fizice, în timp ce evenimentele tematice cu componentă experienţială sunt alegerea preferată a companiilor pentru consolidarea relaţiilor de echipă şi loializarea angajaţilor”, anunţă compania.
În 2024 numărul total de comenzi a crescut cu peste 30%, iar valoarea medie a comenzii se situează în jurul valorii de 410 euro (110 euro – residential, 3.920 euro – corporate)
Tendinţele din piaţă arată că, în contextul unui mediu de lucru dinamic şi al nevoii de consolidare a culturii organizaţionale, evenimentele corporate capătă din ce în ce mai mult o componentă experienţială. Fie că vorbim despre teambuilding-uri, lansări, aniversări, ateliere creative, evenimente tematice pentru angajaţi, clienţi sau parteneri, fiecare experienţă, la birou sau în afara lui, este concepută pentru a stimula creativitatea, a consolida relaţiile şi cooperarea între participanţi, dar şi pentru a aduce un suflu nou la locul de muncă, precizează compania.
„A fost un an marcat de presiuni semnificative asupra bugetelor corporate, în care companiile şi-au regândit strategiile de motivare şi retenţie a angajaţilor, iar finalul de an – cea mai importantă perioadă pentru noi – a adus provocări suplimentare generate de instabilitatea economică şi politică. Presiunea pe buget va fi pregnantă şi în 2025, asta înseamnă că vom adopta soluţii creative pentru optimizarea costurilor, cum ar fi experienţele hibrid, colaborările cu furnizori locali şi alegerea unor activităţi care maximizează impactul emoţional cu resurse optimizate”, precizează Oana Pascu, fondator Complice.ro.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
Cazare şi degustare de vinuri la cramă este cea mai aleasă experienţă de către clienţii persoane fizice, urmată de experienţa în simulatorul de zbor şi experienţa de conducere a unei maşinuţe special preparate pe şosea. Top 5 cele mai populare experienţe în 2024 este completat cu o experienţă de zbor, respectiv pilot pentru o zi şi o experienţă inedită de relaxare, mai exact terapia prin plutire.
Printre cele mai solicitate experienţe corporate ale anului 2024 se numără evenimentele tematice cu componentă experienţială care promovează wellbeing-ul angajaţilor, atelierele de dezvoltare personală şi experienţele cu componentă sportivă şi de aventură, care contribuie la consolidarea relaţiilor între colegi şi dezvoltarea spiritului de echipă.
Cele mai alese experienţe de grup în 2024 rămân activităţile creative de construit în echipă, atelierele de cupaje ori degustările private în echipă, competiţiile sportive inspirate de Jocurile Olimpice, dar şi activităţi centrate pe wellbeing-ul angajaţilor- toate având ca obiectiv conectarea oamenilor şi stimularea creativităţii.
În 2024 numărul de companii care au ales să integreze experienţele complice în strategia de recompensare, retenţie şi motivare a angajaţilor a crescut cu aproximativ 30%, iar valoarea medie a comenzilor corporate se situează în jurul valorii de 4.000 euro. Cele mai multe solicitări au venit, similar cu anii trecuţi, de la companii din domeniile IT, retail si industrii creative, iar 80% dintre comenzi provin de la clienţi recurenţi.
„Experienţele corporate memorabile pot lua multe forme, de la evenimente desfăşurate în locaţii emblematice, care combină cultura şi istoria, până la activităţi de team-building creative şi interactive. O conferinţă de business poate fi completată de o cină tematică într-un castel, oferind participanţilor ocazia de a descoperi poveşti fascinante într-un cadru de poveste. Sau de o cină pe nevăzute, probabil tipul de experienţă ”once in a lifetime”. Totodată, exerciţiile colaborative, precum construirea unui oraş ideal sau explorarea unor scenarii de spionaj prin realitate augmentată, adaugă un plus de dinamism şi stimulează gândirea strategică a echipelor. Anul 2025 va fi despre personalizare la superlativ, sustenabilitate şi impact emoţional – anticipăm o tendinţă către evenimente mai multe şi mai mici, care permit un control mai eficient al bugetului şi o conectare recurentă cu angajaţii şi partenerii” mai spune Oana Pascu.
În 2024, trendul recompensării partenerilor prin experienţe premium a continuat creşterea, companiile optând pentru soluţii care depăşesc sfera cadourilor tradiţionale corporate. Partenerii de afaceri sunt recompensaţi cu degustări exclusive şi călătorii de business personalizate, până la evenimente private premium.
Potrivit feedback-ului colectat, companiile care au adoptat această abordare raportează o creştere a nivelului de engagement şi loialitate din partea partenerilor, dar şi o percepţie îmbunătăţită asupra brandului. Personalizarea joacă un rol esenţial în acest proces, iar soluţiile flexibile permit adaptarea experienţelor la nevoile şi obiectivele fiecărei iniţiative în parte.
„Relaţiile de afaceri nu mai sunt doar despre rezultate, ci despre conexiuni autentice şi construirea unui ecosistem de colaborare bazat pe încredere. Experienţele bine alese pot avea un impact semnificativ, oferind partenerilor o amprentă emoţională pozitivă şi consolidând relaţia pe termen lung. Printre cele mai solicitate experienţe pentru partenerii de business se numără evenimentele premium private, cu experienţe inedite, sesiunile de networking în locuri deosebite. De la evenimente premium cu cine private în castele celebre, pană la evenimente de networking la schi în una dintre cele mai celebre zone din Europa şi la participarea la târguri şi expoziţii de profil combinate cu experienţe locale inedite chiar şi la Las Vegas, 2024 a continuat să ne provoace să găsim cele mai memorabile experienţe pentru clienţii noştri şi partenerii lor de business” mai spune Oana Pascu.
Complice.ro este curator de experienţe. Pachetele de experienţe sunt orientate atât către zona de business (oferind un portofoliu extins de tool-uri alternative de reward, recognition şi incentive pentru angajaţi, clienţi şi parteneri de afaceri, dar şi soluţii creative pentru evenimentele corporate), cât şi către zona B2C (experienţe de dezvoltare personală, relaxare, adrenalină şi multe altele).