Oamenii de știință de la Universitatea de Stat din Washington (WSU) au testat cu succes o nouă modalitate de a produce combustibil durabil pentru avioane din porumb și alte deșeuri agricole, transmite site-ul postului de televiziune KIRO-TV din Seattle.
Rezultatele lor au fost publicate în revista Fuel Processing Technology. Potrivit cercetătorilor, „combustibilul pe bază de lignină” ar putea face combustibilii pentru aviație mai curați și mai ușor de utilizat în motoarele cu reacție.
Lignina provine din știuleții, cocenii și frunzele rămase după recoltarea porumbului. Datorită densității, eficienței și caracteristicilor sale de etanșare, hidrocarburile din lignină ar putea înlocui în mod eficient compușii derivați din combustibili fosili, numiți aromatici.
„Industria aviației caută să genereze combustibil de aviație 100% regenerabil”, a declarat Josh Heyne, membru al echipei de cercetare și co-director al WSU-PNNL Bioproducts Institute. „Combustibilul pentru avioane pe bază de lignină completează tehnologiile existente, de exemplu, prin creșterea densității amestecurilor de combustibil.”
Potrivit WSU, consumul global de combustibil pentru aviație a atins un nivel record în 2019. Se așteaptă ca cererea să crească în următoarele decenii.
Combustibilii sustenabili pentru aviație, derivați din biomasă vegetală, ar putea contribui la reducerea amprentei de carbon a aviației, la reducerea costurilor și la îndeplinirea obiectivelor internaționale de neutralitate a carbonului.
„Realizarea noastră aduce această tehnologie cu un pas mai aproape de utilizarea în lumea reală, furnizând date care ne permit să evaluăm mai bine fezabilitatea acesteia pentru aviația comercială”, a declarat cercetătorul principal Bin Yang, profesor la Departamentul de Inginerie a Sistemelor Biologice din WSU.
Echipa își rafinează acum procesul pentru o mai bună eficiență și costuri reduse.
Biroul pentru Tehnologii Bioenergetice al Departamentului pentru Energie al SUA, Laboratorul Național Pacific Northwest, Laboratorul Național pentru Energii Regenerabile și Advanced Refining Technologies LLC au sprijinit cercetarea.