Marea problemă a micilor producători: „Piața de desfacere poate fi o provocare” / Familia Dragoș și-a deschis o afacere cu produse pe bază de lavandă cu banii de la nuntă

lavanda, mic producator, maramures Sursa foto: G4Food

Micii producători locali au un rol foarte important în economie, susțin specialiștii. Potrivit acestora, cumpărând de la un producător local, efectele se simt în economia națională. Însă micii producători au o mare problemă.

Cea mai mare și mai grea provocare a lor este piața de desfacere, explică Ioana Daragoș, care administrează o mică afacere de familie în domeniu producției de lavandă în Maramureș. „Piața de desfacere e o provocare, într-adevăr. Pentru că lavanda, în ultimii ani, s-a dezvoltat în piața românească, dar nu e foarte, foarte utilizată de români”, spune ea. Totuși, nici la export nu se vinde ușor, iar în marile lanțuri de magazine e greu de ajuns.

Mica afacere, pornită în 2018 de familia Dragoș după ce a investit banii de la nuntă, nu este încă foarte rentabilă, dar există întotdeauna speranță. „Nu facem încă export, nu am reușit să ajungem în marile lanțuri de magazine. Am încercat, dar deocamdată nu am primit niciun răspuns”, mai spune ea.

„Salvați” de mediul online

Produsele lor se vând cel mai adesea în mediul online sau la diferite târguri la care participă.

Lavanda este cultivată pe o suprafață de doar 70 de ari și este procesată în totalitate în mica afacere de familie. „Avem distileria noastră, noi facem întreg procesul, inclusiv cultivarea lavandei. E o afacere de familie și deocamdată nu ne-am extins mai mult. Nu pot să spun că e rentabil, pentru că nu am reușit încă să ne formăm o piață, să ne adresăm mai multor oameni la care să ajungă produsele noastre dar eu cred că în viitor o să fie rentabil”, mai spune ea.

 

Pe lângă buchetele de lavandă proaspătă care sunt disponibile doar în perioada de înflorire, în mica afacere de familie se mai produce uleiul esențial de lavandă, apa florală de lavandă, săculeți cu lavandă, odorizante de mașină sau diferite aranjamente florale. „Ne-am axat pe ulei și apa florală de lavandă pentru că sunt foarte benefice pentru organism, în special uleiul esențial, care se folosește și în aromaterapie, și la masaj sau la saună. Se folosește în produse cosmetice, în diverse creme, produse de curățenie, deci e foarte utilizat”, mai arată ea, menționând că produsele au certificat european ca produse cosmetice.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Comentarii

  1. Intotdeauna principala problema este distributia si vanzarea mai ales ca cei care produc nu prea stiu neaparat sa si vanda, iar faptul ca ai un produs de calitate – apropo sunt mii de produse de calitate pe piata – asa nu inseamna ca o sa si vinzi. Deasemenea este foarte importanta promovarea produselor. Iar referitor la magazinele mari unde toata lumea ii uraste, dar toti vor sa intre acolo, trebuie sa inveti regulile jocului si foarte important este sa ai marfa suficienta pentru vanzare pentru ca pentru acesti comercianti raftul gol este cea mai mare problema.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *