Ce comandă oamenii înainte de Paște la o cofetărie renumită din București: Prune îmbrăcate în ciocolată, iepurași și ouă din turtă dulce, dar și tradiționalele cornulețe cu magiun / Chec cu prune, nuci și rom – produsul îndrăzneț ales de unii clienți

Turtă dulce

Una dintre cele mai frumoase perioade ale anului, Paștele, vine la pachet cu dragoste, speranță, bucurie și familii reunite. Mâncarea ocupă un rol important în cadrul unei astfel de întruniri, astfel că aceasta poate fi considerată o punte care leagă relații și unește membrii unei familii.

Desertul, putem spune, e „cireașa de pe tort” care nu poate lipsi de pe mesele oamenilor. Am discutat cu Ana Consulea, fondatoarea Zexe Braserie, o cofetărie renumită din București, pentru a afla mai multe detalii despre comenzile pe care le au cu ocazia Paștelui.

Această perioadă este caracterizată prin comenzi pentru deserturile autohtone, care readuc în viețile oamenilor gustul copilăriei. Ana Consulea ne explică ce conține „gama nostalgică” a cofetăriei Zexe Braserie: pricomigdale cu ganache de ciocolată și rom, fondante crocante la exterior și moi în interior, prune și portocale „îmbrăcate” în ciocolată, cornulețe cu magiun fragede și aromate.

Cornulețe cu magiun.

Dacă vă întrebați ce alte dulciuri mai fac parte din categoria deserturilor copilăriei, acestea sunt bineînțeles piersicuțele umplute cu ciocolată, rom și alune de pădure, așa zisele „staruri” de la Zexe Braserie și checul clasic, marmorat („de mamaie”, cum îl numesc cei de la cofetărie, pentru că este inspirat de checul propriilor bunici). Totodată, există oaspeți care caută și combinații îndrăznețe, sofisticate: chec cu citrice, chec cu ciocolată și portocale, chec cu prune, nuci și rom.

Chec cu citrice.

„La mare căutare sunt și turtele dulci: iepurași, ouă colorate și alte modele creative realizate de cofetarii noștri cu spirit de artist”, a menționat Ana Consulea.

„Vedem că începe să se organizeze și la noi celebra vânătoare de ouă de Paște, doar că s-au schimbat puțin regulile jocului și ouăle au fost înlocuite cu… cele din turtă dulce”, a mai adăugat Ana. Ea spune că s-au conformat nevoilor oaspeților și au creat „modele” care să aducă bucurie copiilor mari și mici, iar printre feliile de cozonac, pască și turtă dulce, pe masa de Paște se găsește loc și pentru prăjiturile din meniu, pe care le transformă și în torturi. De altfel, oaspeții apreciază modul de ambalare „artsy”, care transformă dulciurile în cadouri pentru cei dragi.

Zexe Braserie acordă mare atenție ambalajelor.

Distanța nu ține oamenii departe de tot ceea ce înseamnă atât dulce, cât și românesc. Astfel, există și comenzi care vin de departe, din țări precum Statele Unite, Spania, Franța, Elveția.

Sunt și clienți care caută produse mai sănătoase

Clienții caută, pe lângă celelalte, și deserturi cu gust, create cu ingrediente de calitate, produse cu mai puțin zahăr și care să fie cât mai sănătoase. Acest lucru nu e deloc simplu pentru cofetari, întrucât a elimina sau a reduce zahărul înseamnă automat și modificarea gustului deserturilor. Totuși acest lucru nu este imposibil, iar rețetele sunt adaptate cu grijă după nevoile și cerințele clientului.

Din oferta cofetăriei nu lipsesc, bineînțeles, cozonacul și pasca.

Fondatoarea Zexe Braserie se așteaptă la o creștere a vânzărilor în această perioadă. „În fiecare an de Paște am înregistrat o creștere semnificativă a vânzărilor, cu până la 20% față de anul anterior. Estimăm că vom menține același ritm și anul acesta”, a mai menționat Ana Consulea de la Zexe Braserie.

Noi proiecte pentru antreprenoare: un desert exclusivist și un podcast

Ana Consulea, care mai deține Zelato și Zelateria, lucrează la mai multe proiecte noi. Va lansa un desert exclusivist, intitulat Rosa, în parteneriat cu brandul Elle & Vire Professionnel. După spusele acesteia, desertul reflectă cel mai bine melanjul dintre autohton (creat din trandafiri românești) și universal recunoscut (frișca franțuzească Excellence 35%).

Un alt proiect pe care Ana ni-l dezvăluie este acela referitor la lansarea unui prim podcast românesc despre cofetărie, tot cu sprijinul Elle & Vire, al cărei ambasador de brand este. Podcast-ul presupune poftirea oamenilor în universul  dulce al Braseriei, unde vor vedea partea mai puțin cunoscută din procesul de producție și vor primi răspunsuri la întrebări legate de alegerea ingredientelor care dau „sare și piper” deserturilor, dacă există colaborare sau competiție în această lume a dulciurilor, care este istoria cofetăriei românești și cum se duce mai departe această moștenire.

Sursa foto: Zexe Braserie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *