Vinurile românești, promovate la TIFF, unde vin mulți străini: 2.000 de sticle de vin de la trei producători locali vor fi degustate în cadrul evenimentului

tiff, vinuri, crame, vinuri romanesti Sursa foto: Dreamstime

Peste 2.000 de sticle de vin, provenite de la mai mulți producători locali, vor fi degustate în cadrul Transylvania International Film Festival (TIFF), potrivit unui comunicat al producătorilor.

Vinurile, oferite în cadrul campaniei „Enjoy the difference”, vor proveni de la Domeniile Averești, Casa de Vinuri Cotnari și Crama Gîrboiu. Potrivit acestora, vinurile vedetă sunt trei soiuri românești:

  • Diamond – Zghihară de Averești,
  • Spumantul Millesime – Grasă de Cotnari,
  • Bacanta Special Edition – Șarbă

Vor fi disponibile și alte vinuri de la cele trei crame, la evenimente și activări generate de festival.

Inițiativa „Enjoy the difference” este un angajament al celor trei producători de vinuri de a promova vinurile românești prin intermediul unor evenimente culturale de prestigiu, cum este TIFF.

„Mă bucur că am reușit să reunesc pentru al doilea an consecutiv trei producători puternici din Moldova, precum Domeniile Averești, Casa de Vinuri Cotnari și Crama Gîrboiu, sub umbrela unui proiect important, care are drept miză promovarea internă și externă a vinurilor din soiuri locale. De altfel, toate cele trei crame sunt cunoscute pentru vinurile extraordinare pe care le obțin din soiuri autohtone, precum Zghihara de Huși, Busuioaca de Bohotin, Grasa de Cotnari, Frâncușa, Șarba, Plăvaia. Iubitorii de film de la TIFF vor avea ocazia să facă cunoștință cu câteva vinuri excepționale”, a declarat Andreea Lica, coordonatorul campaniei și General Manager 4U Brilliant Ideas.

TIFF va fi organizat, la Cluj-Napoca, în perioada 14 iunie 2024 – 24 iunie 2024.

„Echipa” făcută de cele trei crame, un pas în direcția corectă

Alianța celor trei crame vine într-o piață în care asocierea și promovarea comună sunt destul de rare. De aceea, vinurile autohtone nu au vizibilitate mare pe piața internațională, potrivit specialiștilor. Cătălin Păduraru, CEO al concursului Vinarium, a declarat pentru G4Food, că „vinurile românești sunt performante pe piața internațională exact cât sunt oricare alte produse românești. Nu suntem vizibili”.

Când a fost întrebată, de G4Food, ce ar trebui să facă producătorii români de vinuri pentru a fi mai vizibili pe plan extern, Andra Nistor, reprezentantă a Departamentului de Agricultură al SUA, a declarat: „Știi ce ar trebui să facă? Echipă! Dacă ne uităm atent la cei care fac lucrurile să meargă mai mult, mai bine, mai des, am vedea că ei fac echipă pentru un țel mai mare.”

Sursa foto: Dreamstime

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *