Trei tipuri de alimente pe care un cardiolog nu le va consuma niciodată / Sunt extrem de dăunătoare pentru inimă

Tipuri de alimente nesănătoase Foto: Pexels

Potrivit cardiologilor și altor experți în sănătate, compoziția nutrițională a anumitor alimente poate susține diferite aspecte ale sănătății inimii noastre. Sunt tipuri de alimente care ne afectează sănătatea inimii în mod negativ. În schimb, altele vor avea efecte benefice.

Să luăm, de exemplu, fructele și legumele. Substanțele nutritive din multe dintre aceste alimente au proprietăți de protecție împotriva bolilor de inimă. De asemenea, peștele care este plin de acizi grași omega-3 poate ajuta la reglarea nivelului de trigliceride, în timp ce cerealele integrale pot ajuta la menținerea sub control a tensiunii noastre arteriale.

Tipuri de alimente nesănătoase

Potrivit experților însă, unele tipuri de alimente sunt atât de dăunătoare, încât un cardiolog nu le va recomanda niciodată. Mai mult, foarte mulți medici cardiologi le vor evita ei înșiși.

Chipsurile de cartofi

Printre alimentele de top la care mulți cardiologi ne sfătuiesc să renunțăm – și la care aleg să renunțe ei înșiși – se numără chipsurile de cartofi. Cardiologul Elizabeth Klodas a scris într-un articol pentru CNBC că, dacă am mânca aproximativ 1 uncie (28,3 grame) de chipsuri de cartofi zilnic timp de un an, am ajunge să creștem în greutate cu până la 15 kilograme. Din cauza acestor riscuri pentru sănătate, dr. Klodas a declarat că ea personal se abține cu orice preț de la consumul de chipsuri, arată Health Digest.

Carnea procesată

Mulți cardiologi se feresc, de asemenea, de cărnurile procesate. Aceasta include produse precum salamul, hot-dog, șunca și carnea de vită uscată – deși unii experți afirmă că aceasta din urmă uscată poate fi printre cele mai sănătoase gustări pe care le puteți lua în anumite momente.

Cardiologul consultant Dr. Neil Srinivasan a declarat pentru The Telegraph că el recomandă să se evite în special salamul. Acest aliment poate fi încărcat cu calorii și grăsimi saturate sau trans, practic, grăsimi nesănătoase. Aceasta include gustările în care se pot ascunde salamul și alte tipuri de carne procesată, cum ar fi pe pizza sau în rulourile cu cârnați. Atunci când este prăjit în ulei sau unt, aceste alimente pot contribui la o creștere a nivelului colesterolului și duce la boli de inimă.

„Uneori, adăugarea de grăsime, prăjirea în untură sau învelirea unor alimente în șuncă ar putea spori aroma, dar este doar o aglomerare de mai mulți aditivi”, a declarat Dr. Srinivasan. Ca să nu mai vorbim de adaosul de sare care poate fi găsit în cărnurile procesate, care atrage apă în vasele noastre de sânge și crește tensiunea arterială. Acesta este un alt factor cunoscut care contribuie la creșterea riscului de boli de inimă. Dr. Sharonne Hayes, profesor de medicină cardiovasculară, a declarat pentru Yahoo! News că, de asemenea, cărnurile procesate conțin adesea nitrați, care au fost asociați cu unele forme de cancer.

Băuturi zaharoase

Al treilea aliment de care mulți specialiști în probleme cardiace se feresc este, de fapt, o băutură. De fapt, sunt orice băuturi cu adaos de zahăr. În aceste băuturi carbogazoase sau energizante se găsește o mare cantitate de zahăr. Experții de la Orlando Health au explicat că aceste băuturi ne pot predispune la afecțiuni precum diabetul și bolile metabolice. Acestea sunt asociate cu dezvoltarea bolilor cardiovasculare. Împreună, conținutul de zahăr și cofeină al acestor băuturi, duc la palpitații sau aritmii cardiace.

De aceea, unii medici aleg să elimine complet aceste alimente și băuturi din dieta lor. Cu toate acestea, ei mai spun că echilibrul este cheia. „Nu există un aliment care să vă salveze viața … Și nu există nici unul care să te ucidă. Este vorba de echilibru”, a declarat Dr. Hayes pentru Yahoo! News. „Să ne răsfățăm cu o mână de chipsuri din când în când nu este ceva de care să ne temem; mai degrabă, vrem doar să fim conștienți de cantitatea de chipsuri pe care le mâncăm și de cât de des”, a mai explicat ea.

Foto: Pexels

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *