Cum s-a reinventat „inventatorul” cafenelei din România/ La 27 de ani opera 50 de cafenele, dar criza le-a închis pe toate

cafea Sursa foto: Pexels

La 27 de ani, Tudor Dragomir Niculescu opera cel mai important jucător de pe piaţa cafenelelor din România. Însă criza din 2008 l-a făcut să închidă toate locațiile și să piardă și mărcile afacerii. Acum, afacerea Turabo a renăscut, produce într-o fabrică din București milioane de capsule de cafea și a și deschis recent o cafenea fizică în Capitală, scrie Economedia.

Fondat de familia Niculescu în 2002 ca un magazin de cafea, Turabo a fost pentru o perioadă cel mai mare lanț de cafenele de marcă din România – ajungând la 50 de cafenele afaceri de 15 milioane de euro în 2008, scria Business Magazin. Dar, cum criza a afectat puternic sectorul Horeca, la sfârşitul lunii ianuarie 2011 Tribunalul Bucureşti a admis cererea dispunând deschiderea procedurii insolvenţei pentru firma Turabo Business Corporation. Ulterior, mai multe companii au solicitat insolvenţa companiilor din grupul Turabo. În decembrie 2011, omul de afaceri a fost executat silit, iar mărcile Turabo Cafe, Turabo Food, Turabo Grand Ballroom şi Turabo Society Club au fost scoase la licitaţie.

Renașterea

Cu toate acestea, Turabo s-a reinventat și a devenit în prezent un producător de cafea prăjită. Activitatea de prăjire a cafelei Turabo și-a revenit în ultimii ani, compania vânzând peste 10 milioane de capsule de cafea și generând afaceri de aproape 3 milioane de lei în 2024. Compania a raportat și profit de 408.523 lei anul trecut.

În decembrie, compania a anunțat că a deschis o nouă unitate de producție de 1 milion de euro în București, scria World Coffee Portal. Într-un comunicat de presă, Turabo a transmis că unitatea va produce anual 100 de milioane de capsule de cafea compatibile Nespresso și un milion de kilograme de cafea prăjită.
Noua unitate de producție va permite, de asemenea, Turabo să își diversifice gama de produse cu până la 20 de soiuri noi de capsule și o primă linie de cafea de specialitate, cu cafele de origine unică din Brazilia, Columbia, Nicaragua, Guatemala, Etiopia și Tanzania.

În prezent, prăjitorul de cafea distribuie produsele sale de cafea ambalate în România și pe 22 de piețe europene prin e-commerce și supermarketuri și intenționează să semneze cu primii săi clienți HoReCa în 2025.

Turabo a relansat și activitatea sa de cafenea cu un nou site în martie 2025.

Totodată, în urmă cu câteva săptămâni, Turabo a deschis și o cafenea fizică în Capitală, în zona Batiștei. Cafeneaua este situată la parterul unui proiect imobiliar nou, lipit de teatrul Arcub, numit Centralis, care oferă 21 de apartamente tip „boutique”. Proiectul este dezvoltat sub brandul Ubique Development, de către familia Arora, acționară a Peeraj, unul dintre cele mai importante grupuri de francize de modă din România. Familia operează în România magazine în franciză sub brandurile Swarovski, Emporio Armani, Boggi, Geox și Miniso, iar în trecut a operat și rețeaua CCC, pe care a vândut-o și a cumpărat lanțul de patru restaurante Calif-Condimental din București. Grupul Peeraj este unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii logistice din Emiratele Arabe Unite.

În prezent, prăjitoria Fabrica Turabo este controlată majoritar (60%) de Maria Niculescu, în timp ce Tudor Dragomir Niculescu este administrator al societății. În business mai sunt implicate și companiile imobiliare Total Lider Construct (20%), care și Tranzacții Imobiliare Integrate (20%), controlate de Bogdan Alexandru Minciunescu, Teofil Rareș Minciunescu și Cristinel Deliu, care au dezvoltat proiectul imobiliar City Nord din Tunari.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *