Marca KitKat a Nestle a semnat un contract de sponsorizare globală cu Formula 1, în timp ce noul director general Laurent Freixe încearcă să schimbe modul în care cea mai mare companie alimentară din lume își comercializează mărcile de bază, de miliarde de dolari, scrie Reuters.
Un executiv de rang înalt a declarat în exclusivitate pentru Reuters că acordul cu Formula 1 a fost încheiat pentru a acoperi perioada cuprinsă între sfârșitul anului 2025 și 2028, iar scopul a fost acela de a îmbunătăți acoperirea globală a KitKat și de a atrage cumpărătorii sub 30 de ani, relatează Economedia.
Prin intermediul acordului care va începe în Mexic și Brazilia, pistele de curse și pistele de la boxele Formula 1 vor avea publicitate și evenimente KitKat, ambalajele de ciocolată vor avea marca Formula 1, iar Nestle va oferi sute de bilete la curse.
Acordul marchează o schimbare majoră pentru Nestle. În istoria sa de aproape 160 de ani, cea mai mare companie alimentară din lume nu a semnat niciodată un acord de marketing global și s-a bazat în schimb pe acorduri de la țară la țară.
„Acordul este o parte esențială a strategiei noastre de a trece de la ceea ce este astăzi un model foarte local, foarte fragmentat”, a declarat Chris O’Donnell, liderul global al categoriei KitKat, refuzând să dezvăluie valoarea monetară a acordului.
Bugetul global de marketing al KitKat a crescut cu aproape 20% până acum în acest an, iar brandul este evaluat la peste 2 miliarde de franci elvețieni (2,29 miliarde de dolari) la nivel mondial, a declarat O’Donnell.
„Ne-am întors acum la nivelurile de investiții (în marketing în KitKat) de dinainte de COVID. Aceasta este o schimbare semnificativă și ne așteptăm să continuăm să investim în spatele mărcilor”, a spus el.
Nestle, care produce, de asemenea, Nescafe și Haagen-Dazs, nu dezvăluie, de obicei, detalii privind cheltuielile de marketing și nici nu prezintă dimensiunile anumitor mărci. Această evaluare face din KitKat unul dintre cele mai mari fluxuri de venituri ale companiei, dar mai mic decât unele mărci de cafea și de produse pentru animale de companie și Maggi.
Ritmul în care KitKat își crește cheltuielile de marketing eclipsează creșterea generală a Nestle din ultimii ani. Cheltuielile de publicitate și marketing au fost de 7,7% din vânzări în 2023, sau o creștere de 80 de puncte de bază față de anul precedent.
Sub conducerea fostului CEO Mark Schneider, bugetul de marketing al Nestle s-a redus în timpul pandemiei, iar repercusiunile acestei strategii cântăresc astăzi asupra veniturilor companiei.
Schneider a fost demis în luna august, după mai multe trimestre în care volumul vânzărilor a fost slab, după ce compania a redus inovația și marketingul pentru a face economii la costuri în timpul unei perioade de prețuri ridicate. Cumpărătorii s-au orientat către mărci mai ieftine sau mai diferențiate, pierzând astfel din cota de piață.
Freixe, care a preluat conducerea în septembrie, a declarat că dorește să se concentreze pe mărcile de bază ale companiei și a fost „un mare susținător” al acordului KitKat, a declarat O’Donnell.
„El a văzut acest lucru ca pe o mare declarație pentru brand și un accelerator real pentru creștere”, a spus el. „Această investiție va fi mai consistentă în multe dintre mărcile Nestle”.
Luna trecută, gigantul francez de lux LVMH a declarat că a ajuns la un acord de sponsorizare pe 10 ani cu Formula 1, care acoperă mărcile sale Louis Vuitton, Moet Hennessy și TAG Heuer, înlocuind sponsorul de lungă durată Rolex.