Retailerul de proximitate Froo își accelerează expansiunea în România, vizând deschiderea a peste 1.000 de magazine noi în fiecare an. Extinderea vizează orașele București, Pitești și Constanța, iar compania caută parteneri interesați să opereze unități comerciale sub brandul Froo, fie prin deschiderea de locații noi, fie prin rebrandingul magazinelor deja existente, conform Profit.ro.
„Prin valorificarea megatendințelor predominante ale consumatorilor și a avantajelor noastre competitive distincte, continuăm să extindem ecosistemul Żabka. O etapă cheie în 2024 a fost intrarea noastră pe piața din România prin achiziția DRIM Daniel Distribuție”, a declarat Tomasz Blicharski, Group Chief Strategy & Development Officer.
Potrivit acestuia, ambiția Froo este de a dubla vânzările către clienții finali între 2023 și 2028. Strategia de creștere include deschiderea constantă a peste 1.000 de magazine anual și stimularea dezvoltării atât în locațiile deja existente, cât și în canalele digitale. La finalul anului 2024, Grupul Żabka opera 11.069 de magazine, consolidându-și poziția de cel mai mare lanț de magazine de proximitate din Europa, după deschiderea a 1.166 de locații într-un singur an.
În 2025, Froo își va întări prezența pe piața românească, adaptând modelul de succes Żabka la preferințele consumatorilor locali. Conform estimărilor Grupului, piața din România are un potențial de aproximativ 4.000 de magazine, în timp ce în Polonia se preconizează un total de 19.500 de unități.
Expansiunea Froo în România se realizează în parteneriat cu Exorigo-Upos, o companie cu care Żabka colaborează de mulți ani în Polonia. Magazinele Froo din România sunt create după modelul polonez, oferind o experiență de cumpărături rapidă și eficientă. Până în prezent, peste 50 de magazine au fost deja deschise în România, începând din luna mai 2024, iar compania intenționează să accelereze ritmul inaugurărilor conform strategiei sale de creștere.