La festivalul de film de la Veneția iese din scenă șampania franțuzească. Îi ia locul vinul Prosecco, produs în zonă

festivalul de film de la Venetia Champagne Prosecco promovarea produselor locale sponsor foto: pixabay.com@postcardtrip

În contextul în care actualul guvern italian și-a făcut o strategie din promovarea gastronomiei naționale și a produselor locale, la festivalul de film de la Veneția șampania franțuzească a fost detronată de vinul local. Era reprezentată de consorțiul Champagne și a părășit scena am pe ușa din dos. Nu este clar în ce măsură a contat și politica în această decizie, știut fiind că guvernul Meloni nu este foarte în grațiile președintelui francez Macron. Și nici invers.

La festivalul care începe astăzi, în afară de filme și staruri, protagoniste vor fi și vinurile italiene, în special cele din regiunea Veneto, a cărei capitală regională este orașul din Lagună. În Veneto, viticultura este unul din pilonii ce mai importanți ai economiei.

Mai precis, sponsor al festivalului, anunțat pentru o perioadă de trei ani, va fi Prosecco superiore Conegliano Valdobbiadene Docg. Cu alte cuvinte renumitul Prosecco, produs de un consorțiu de producători din zonă, reuniți de același tip de certificare Docg a produsului.

Sticlele prezente la eveniment vor avea etichetă personalizată și vor fi prezente peste tot și moment de moment, de la aperitivul de deschidere la festivitatea de premiere și masa finală. Vinul Prosecco  a cucerit în ultimii ani cote importante de piață, fiind un vin alb care se adaptează ușor multor tipuri de meniu. Grație acestor calități atins o cifră de afaceri de peste 3 miliarde de euro, conform celor mai recente estimări.

Un exemplu despre cum își promovează italienii produsele

„Vinul pe care îl produce consorțiul nostru este un simbol indiscutabil al ceea ce înseamnă Made in Italy. La fel ca și un film, un pahar de Prosecco Valdobbiadenne este fructul unei activități artizanale, rezultatul cunoștințelor aprofundate și capabile să trasmită cu propria muncă emoții extraordinare”, a afirmat președintele Consorțiului, Franco Adami, cu ocazia anunțului legat de sponsorizarea festivalului.

La rândul său, guvernatorul regiunii Veneto, Luca Zaia, a ținut și el să scoată în evidență importanța asocierii. „Veneția este primul festival de cinema după cel de la Hollywood, există dinaintea celui de la Cannes. Și nu era posibil să ajungi la Lido și să vezi șampania franțuzească pe post de sponsor la noi în țară. Veneția atrage în cele două săptămâni de festival trei mii de ziariști acreditați din toată lumea și staruri internaționale”.

Nu doar Prosecco

Și alte vinuri vor fi prezente la evenimentele găzduite de Veneția cu ocazia festivalului. Și mai cunoscute, și mai de nișă. Iar în afară de vinuri, au pătruns în forță în Lagună și băuturi răcoritoare și cocktailuri fără alcool. Dintre ele, vedetele acestei ediții sunt cele fermentate pe bază de kombucha.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *