Generația Z este înnebunită după mâncarea filipineză. Într-un singur an, consumul a crescut cu 50% în SUA

Sursa foto: Flickr Sursa foto: Flickr

Mâncarea filipineză este pe val. Potrivit unei cercetări realizate de platforma de cunoaștere a consumatorilor Tastewise, bucătăria filipineză are o rezonanță deosebită în rândul tinerilor consumatori din generația Z, din Statele Unite.

Folosind inteligența artificială pentru a analiza miliarde de puncte de date privind conținutul social media, meniurile și modelele de cumpărături, Tastewise a constatat că interesul pentru mâncarea filipineză a crescut cu 50% în ultimul an.

„Mâncarea filipineză câștigă popularitate în SUA, în mare parte datorită influenței și vizibilității în creștere a comunității filipino-americane, care este cea mai rapidă creștere în rândul populației asiatice-americane și a insulelor din Pacific”, a declarat Billy Dec, CEO al restaurantelor Sunda New Asian, pentru The Food Institute.

„Social media stârnește curiozitatea pentru noi arome”

 „Această tendință de creștere, combinată cu laudele din partea scriitorilor culinari, a influencerilor dar și cu eforturile bucătarilor filipino-americani … au adus în lumina reflectoarelor mâncarea filipineză”.

Potrivit Biroului de recensământ al SUA, există aproximativ 4,2 milioane de filipino-americani, care alcătuiesc al treilea cel mai mare grup asiatic din țară.

Conform datelor Tastewise, mâncărurile filipineze îndrăznețe și rentabile captează atenția Generației Z.

Preparatele populare precum kare kara (+24% de la an la an) înregistrează o creștere semnificativă – iar meniurile care implică tocănițe filipineze, în general, au crescut cu 43% de la an la an.

„Doi factori majori determină această schimbare”, a declarat Alon Chen, CEO al Tastewise, într-o declarație. „În primul rând, criza costului vieții îi împinge pe consumatori să găsească modalități accesibile de a se bucura de mese de înaltă calitate – mai ales că 89% din mesele din SUA se iau acasă, alimentând astfel cererea de mâncăruri prietenoase cu bugetul, dar de înaltă calitate.”

CEO-ul a adăugat: „Social media stârnește curiozitatea pentru noi arome. Cu un singur clic, oamenii pot explora tendințele alimentare din întreaga lume.”

Potrivit cunoscătorilor din industrie, cele mai populare mâncăruri de inspirație filipineză tind să îmbine tradiția cu ingrediente moderne și rafinate.

În Statele Unite se află cea mai mare concentrație de restaurante filipineze din afara Asiei

 „Mâncărurile aventuroase cu sos de pește până la bagoong (pastă de creveți) – pentru un umami mult mai profund și o lovitură savuroasă – devin din ce în ce mai apreciate pentru complexitatea și nuanța pe care le aduce oricărei mușcături”, a declarat Dec, a cărui mamă este originară din Filipine.

Mâncarea acestei țări din sud-estul Asiei are arome extrem de diverse. În prezent, printre mâncărurile filipineze care au rezonanță la publicul din întreaga lume se numără:

  • Adobo – carne sau fructe de mare marinate în oțet, sos de soia și usturoi
  • Sinigang – o supă acră făcută cu tamarind și calamansi
  • Pancit – o mâncare de tăiței
  • Lumpia – rulouri de primăvară

„Punctul de vânzare unic al mâncării filipineze constă în capacitatea sa de a îmbina perfect elemente din diverse influențe culinare”, a declarat Milos Eric, GM al platformei de locuri de muncă pentru restaurante OysterLink. „Colonialismul spaniol, imigrația chineză și tradițiile indigene au contribuit toate la dezvoltarea bucătăriei filipineze”.

Directorul OysterLink a menționat că populația filipino-americană a crescut de la mai puțin de 800 000 în 1980 la 4,1 milioane până în 2022. Statele Unite găzduiesc acum cea mai mare concentrație de restaurante filipineze din afara Asiei.

„Pe măsură ce tot mai mulți oameni descoperă natura vibrantă și evolutivă a mâncării filipineze, aceasta devine un gen pe care iubitorii de mâncare sunt dornici să îl exploreze”, a declarat Dec.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *