Cum să ne gândim la mediu în timp ce bem bere. Un american propune o colaborare a mai multor producători pentru o bere mai ecologică

Cum să ne gândim la mediu în timp ce bem bere Foto: Pexels

Producția de bere este puțin prietenoasă cu mediul. Cu toate acestea, este dificil să ne gândim la mediu în timp ce savurăm o bere rece într-o zi toridă de vară, pe o terasă alături de prieteni.

Un american însă este decis să sensibilizeze opinia publică în acest sens. El arată că fabricarea berii are un impact puternic asupra mediului înconjurător. În medie, o fabrică de bere folosește șase galoane (22.7 litri) de apă pentru a produce un singur galon (3,78 litri) de bere. Ingredientele de bază și de specialitate sunt transportate cu avionul în jurul pământului și cu camioanele, în cutii și butoaie care circulă în lung și-n lat în toate țările. Apoi sunt autocolantele și manșoanele de plastic care fac ca multe cutii de bere să nu fie reciclabile. În plus, berea ambalată are un impact și mai mare.

Eric Steen își propune să schimbe acest lucru. Proiectul său „Earth to Beer” reunește peste 35 de fabrici de bere din SUA care și-au luat angajamentul de a fabrica, de Ziua Pământului, o bere provenită din surse ecologice și ambalată în mod responsabil, în colaborare cu organizații locale non-profit de mediu, „pentru a pune cât mai multă durabilitate în fiecare cutie”.

Să ne gândim la mediu în timp ce bem bere

Prin acest proiect, Steen permite fabricilor de bere și consumatorilor să facă acest lucru într-un mod deschis și colaborativ. „Ceea ce cred că este cu adevărat unic în legătură cu Earth to Beer este faptul că nu prescriem un mod specific de abordare a problemei de mediu”, explică Steen. „Nu le spunem producătorilor de bere să cumpere numai produse organice, ci spunem că produsele organice sunt una dintre multele opțiuni excelente care includ, de asemenea, agricultura locală, agricultura regenerativă, alte certificări sau produse necertificate, dar cultivate în mod responsabil, și multe altele. Această abordare descentralizată permite fabricilor de bere să fie creative în moduri care au sens pentru ele, pentru bugetele lor și pentru comunitățile lor”, a explicat el pentru Modern Farmer.

Steen își propune să facă proiectul cât mai accesibil posibil pentru berării și consumatori, oferind reduceri negociate cu furnizorii, informații despre aprovizionarea etică, resurse de marketing și de branding și ilustrații personalizate pentru a ajuta berăriile să atragă interesul clienților și al comercianților cu amănuntul. Producătorii de bere pot produce orice stil de bere și pot utiliza orice resurse durabile pe care le consideră cele mai potrivite pentru nevoile lor. Printre rețetele lansate deja se numără marca americană de bere Amber Ale de la Aslan Brewing, care folosește numai hamei certificat Salmon-Safe, sau Imperial Honey Wheat Ale de la GearHouse Brewing, preparată cu miere din Pennsylvania și învechită în butoaie de whisky de proveniență locală.

Principalul scop: creșterea gradului de conștientizare

În proiectul Earth to Beer sunt implicați participanți din Alaska, Texas și Hawaii, care s-au angajat să lucreze cu furnizori sustenabili și să colaboreze cu o organizație non-profit locală de mediu. „Am cerut fabricilor de bere să inverseze rolul a ceea ce se întâmplă în mod normal cu o organizație nonprofit – de obicei, organizația nonprofit abordează fabrica de bere și există un mod destul de nepăsător de a oferi bere donată pentru o cauză. În cadrul Earth to Beer, fabricile de bere trebuie să găsească o organizație non-profit cu care doresc să lucreze, să se ocupe de informare și să o invite”, mai spune Steen.

Steen își propune să fie vârful de lance al unei schimbări mai ample în industrie prin crearea unei inițiative cu mai multe niveluri, incluzive, educaționale și deschise.

Pentru Steen, obiectivul principal este de a crește gradul de conștientizare în ceea ce privește fabricarea berii și consumul de bere.

Foto: Pexels

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *